Vruchtje te klein

Hallo, ik heb afgelopen week een echo gehad voor termijnbepaling. Volgens de normale berekening, hiermee bedoel ik dat ik ben gaan tellen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, zou ik nu ruim 7 weken zwanger zijn. De echo gaf echter 5 weken en 3 dagen aan. De arts vond de vrucht wat klein en de harttoon dubieus. Wie heeft dit ook meegemaakt en is nu toch hoogzwanger?
 
Ikzelf heb het ook meegemaakt, iets anders hoor. Ik zou bijna 8 weken zijn en op de echo was het vruchtje maar 5 weken. Er was geen harttoon te horen helaas. Na 2 dagen kreeg ik een miskraam.
Daarentegen ken ik iemand waar het vruchtje met 7 weken een groeiachterstand had van 2 weken, maar met de geboorte woog de kleine een dikke 8 pond.
Veel suc6 meid,
groetjes Nemo (23w6d)
 
Een vriendin van mij heeft dit ook gehad. Met 7 wkn een echo waarop het vruchtje iets te klein leek. Met 10 wkn weer een echo en toen bleek dat het vruchtje niet meer groeide. Met 12 wkn heeft ze een miskraam gehad.
 
Beste anoniem,

Toen ik dik 2 weken geleden voor een termijnecho ging, dacht ik (aan de hand van een vage menstruatieberekening) dat ik in ieder geval 8 weken zou moeten zijn. Die termijnecho wees echter 6w1d uit, maar de hartactie was gelukkig prima in orde.

Ik maak(te) me ook zorgen over een te kleine vrucht, maar de VK stelde me gerust dat v/a week 6 het hartje volledig gaat kloppen en dat deze hartactie prima was en dat dat het belangrijkste is. Bovendien zou ik een erg late eisprong gehad kunnen hebben en mogelijkerwijze ook een late innesteling, waardoor je met gemak een paar weken "mist".

Een dubieuze harttoon bij 5 wkn. lijkt me niet zo raar, aangezien het hartje normalerwijze pas v/a 6 wkn. duidelijk gaat kloppen. En vond de arts het vruchtje klein voor 5 of voor 7 weken? Ik neem aan dat je over een paar weken wederom een termijnecho hebt?

Ik snap heel goed dat je bezorgd bent (ben ik ook), maar er is nog volop kans dat het gewoon goed gaat!

Liefs, Marjan
 
hoi anoniem.
wat bedoeld die arts eigenlijk met harttoon dubieus??
ik had ook een termijnecho en ik had ook berekend hoe het moet zeg maar. en toen kwam ik op 13 wk.
bij de echo zeiden ze maar dat ik 10wk was...
de harttonen waren echter wel goed, maar ja, bij 10wk horen ze het misschien duidelijker.
ik ben nu 20wk bijna, en de baby groeit volgens schema en de harttonen zijn duidelijk.
ik hoop dat alles ok komt met je! en ik zou me niet zoveel zorgen maken...net wat marjan zegt, dat het hartje met 6wk duidelijk gaat kloppen.
heel veel sterkte!
liefs van sandy
 
Nemo,Mariet, Marjan en Sandy, bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij met alle reacties maar vooral uit de positieve probeer ik hoop te halen. Dat wil niet zeggen dat ik je reactie niet waardeer hoor Mariet, daarom toch bedankt. Sandy ik vind het leuk te horen dat jij inmiddels al bijna 20wk bent. Geniet er lekker van! Marjan, jij zit nog een beetje in het zelfde schuitje. Ik krijg inderdaad 16 juni nogmaals een echo en dan hoop ik het hartje ook te kunnen horen. Ik duim in ieder geval voor jou dat ook alles goed gaat en bedank je voor je reactie. Nemo, blij dat je toch weer zwanger bent na een miskraam. Wij hebben ons ook voorgenomen dat als het misgaat we niet bij de pakken neer gaan zitten en het toch weer gaan proberen. We waren nog niet zo lang bezig om zwanger te worden, wat dat betreft hadden we al geluk. Groetjes, Anoniem (vrienden die ook met kinderen bezig zijn en deze site bezoeken wil ik nog niet laten weten dat ik zwanger ben, vandaar anoniem)
 
Terug
Bovenaan