Vruchtwater punctie gehad afgelopen maandag

Ik heb afgelopen maandag mijn vruchtwater punctie gehad. De hele nacht niet geslapen van de zenuwen en angst. In het ziekenhuis aangekomen werd dat er niet minder om, wilde ook 't liefste omdraaien en weglopen.

Maar.....wat is me dat meegevallen, heb er eigenlijk helemaal niks van gevoeld, en ja....mezelf voor niks zo druk lopen maken. De arts was ook enorm lief en ik heb mijn kleine spruit weer kunnen bewonderen. :)

Dus voor de vrouwen die een punctie nog moeten ondergaan, het valt echt ontzettend mee....
 
Hoi Nephele,

Gelukkig dat het allemaal zo goed is meegevallen, want zo'n punctie is emotioneel toch niet te onderschatten! Heb je ook al de eerste resultaten gekregen? Ik duim alvast voor je dat alles in orde blijkt te zijn, en dat alle zorgen dus echt helemaal voor niks geweest zijn!

Groetjes,
Marian
 
Hai Marian,

Ja, emotioneel is het zwaar, ook omdat ik er weer alleen voor sta.

De uitslag laat 3 weken op zich wachten, dus dat is nagel bijten tot die tijd, je gaat toch piekeren of alles wel goed is en angst speelt dan ook een rol. Als ze bellen dan is er iets niet goed en anders krijg ik gewoon een brief thuis met de uitslagen.

Knuf
 
Ja, ik weet het, al die stress en dat gespannen afwachten... Ik heb het zelf nog niet zo lang geleden ook allemaal meegemaakt. Gelukkig bleek alles goed te zijn, en dat wens ik jou ook toe. Hoe komt het eigenlijk dat je zo lang op resultaten moet wachten? Bij ons waren de eerste resultaten er al na 3 dagen, dus toen konden ze al zeggen dat het zeker niet het syndroom van Down was. Maar inderdaad, de volledige uitslag kwam pas véél later, daar hebben we toch wel bijna 5 weken op moeten wachten. Tja, het zal misschien ook overal anders zijn (ik woon in België, dus vandaar misschien). En ook al sta je er alleen voor, je kunt hier altijd terecht met je zorgen en stressaanvallen. Het is misschien niet veel, maar toch beter dan niks! Veel succes verder, en laat je nog iets weten als je de resultaten binnen hebt?

Groetjes,
Marian
 
Hai hai,

Misschien dat er inderdaad een verschil is tussen Nederland en België, geen idee. Mij werd verteld dat ik binnen 3 weken de uitslag zou krijgen en als alles goed is via een brief en anders bellen ze me op. Het is inderdaad 3 weken lang in de zenuwen zitten en van mij mag die brief vandaag al op mijn deurmat vallen. Pas als ik weet dat alles goed is kan ik genieten, want de hele zwangerschap heb ik dat door alle stress en omstandigheden nog niet echt kunnen doen. Ik houd je zeker even op de hoogte wat de uitslag zal zijn.

Liefs
 
Hoi Nephele,

In jouw geval is dus echt 'geen nieuws, goed nieuws'! Hoe langer je niks hoort, hoe kleiner de kans is dat ze iets gevonden hebben denk ik dan maar. Maar goed, je wil toch natuurlijk zo snel mogelijk die brief waarin zwart op wit staat dat je kindje gezond is, dat begrijp ik maar al te goed! Ik duim dus dat die 3 weken snel voorbij zullen zijn, en dat die brief inderdaad goed nieuws brengt dus.

Groetjes,
Marian
 
Terug
Bovenaan