Vruchtwater verlies: UITSLAG

Ik heb dit bericht ook bij het oorspronkelijk bericht geplaats, maar dat stond al weer wat verder terug. Vandaar dat ik hier nog meer een keer neer zet voor wie het wil lezen.

Nou ik ben dus bij de verloskundige geweest en zij was bang dat het toch vruchtwater was. Omdat het zo weinig was, dacht ze dat er misschien hoog een scheurtje zat. Ik moest dus meteen door naar het ziekenhuis voor onderzoek. Gelukkig bleek dat daar dat alles nog intact was en dat de kleine genoeg vruchtwater had. Maar schrikken was het wel toen de verloskundige dat zei!! Dus ik kan iedereen die hier ook last van heeft echt aanraden om het met je verloskundige te bespreken. je weet maar nooit. Het zal vaak iets "onschuldigs" zijn, maar het kan ook iets ernstigs zijn en dan kun je er maar beter op tijd bij zijn.
Gelukkig voor ons is alles in orde. ben ik echt enorm blij mee. Op naar de laatste hopelijk zorgvrije 9 weken!!

Bedankt voor jullie reacties en medeleven!!

Groetjes, Ester
 
Hoi Ester,

Nou goed nieuws hoor.
Ik ben nu zwanger van de tweede en had het zelfde als wat jij zei alleen was het bij mij wel echt vruchtwater en door een scheurtje was toen 27 weken...
Gelukkig was het bij jou niet het geval.
Succes met de laatste loodjes.
Groeten Irene
 
haaai
toen ik 36 weken was verloor ik in bed ook een plensje vruchtwater, ongeveer alsof je je blaasinhoud verliest.
volgens de verloskundige was het vruchtwater. maar het was wel uit zichzelf gestopt.nou schijnt er bij het hoofdje van de baby een schuurtje te kunnen komen in het vruchtvlies en doordat het hoofdje iets zakt door het vruchtwater verlies wordt het weer dichtgedrukt en groeit het weer vast. zo verlies je eenmalig vruchtwater. mijn bevalling begon uiteindelijk pas met 40 weken.
 
Terug
Bovenaan