Vruchtwater verlies, verkorte baarmoedermond EN laagliggende placenta

Hoi,<br />Ik moet even m’n verhaal kwijt. Ik ben 18 weken zwanger van ons derde kindje. Al een paar keer eerder in m’n zwangerschap had ik wat bloed / roze met afvegen. Vorige week donderdag stapte ik uit de auto en verloor ik opeens aardig wat bloed. De vk is geweest om het hartje te horen, die deed het goed. Ook doorverwezen naar t ziekenhuis voor verder onderzoek.<br />Daar hebben ze een inwendige echo gemaakt en zagen ze dat m’n baarmoedermond erg kort is; 1.3 cm. (Ik heb een operatie gehad aan m’n baarmoedermond, maar bij m’n tweede zwangerschap was ie 2.7cm dit was ook na die operatie). Ook zag hij dat m’n placenta 1 cm van de uitgang lag. Er waren kweken en bloed afgenomen. Daar kwam niks geks uit.<br />De volgende dag moest ik terug komen voor nog een echo. Ze vertelde ook dat het bloedverlies kan komen doordat er een afwijking is bij ons kind. Dat was schrikken. Wat ze nu kunnen zien op de echo’s is dat ons kind gezond is en goed groeit. Wel zagen ze stolsels IN de vruchtzak. Dat is gek want hoe komt dat daar? Dat is nog steeds een vraagteken. Advies van de dokter was; neem je rust en neem het tempo aan van een omaatje, lopen alleen in en om je huis, verder niks. <br />Na een week moesten we terug komen, het bloeden was stabiel en soms helemaal weg. Het was vaker roze dan echt rood. Ik voel hem nog niet heel duidelijk dus snel een echo gemaakt, gelukkig een kloppend hartje, maar ze zag wel weinig vruchtwater. Een echoscopiste maakte een betere echo en daar zagen ze inderdaad krap vruchtwater, en minder dan vorige week. Dat betekent dus dat er ergens een lek in de vruchtzak zit. <br />Een extra zorg dus die erbij komt. De gyn heeft voor nu nog we gewoon hoop dat het goed komt en ik de zwangerschap langer vol kan houden, maar als over een week met de 20 weken echo blijkt dat er weer minder vruchtwater is, dan volgt er weer een gesprek met wellicht een andere boodschap. <br />Hebben andere mensen hier ervaringen mee?<br />Ik ben zo bang om hem te verliezen..<br />
 
Terug
Bovenaan