vruchtwater verliezen in kleine beetjes?????

hallo,

ik ben nu zwanger van een tweede.
ik heb nu sinds drie dagen dat ik veel water verliest. in het begin was het alleen bij het opstaan, sinds gisteren ook gewoon als ik zit voel ik het lopen. het lijkt net incontinetie.

als dit vruchtwater is, is dit dan niet erg. het kindje is al ingedaalt.
en hoe ziet vruchtwater er uit. bij mij is het niet doorzichtig maar wit. het lijkt wel een beetje op slijm. maar is niet draderig ofzo.

niet echt smakkelijk. maar is er een rede om de v.k te bellen. ik moet een dinsdag weer voor controlle.
het kindje is goed aanwezig.

groetjes henny

Hoi Henny,

Toevallig heb ik dat ook sinds een paar dagen. Ben onder controle bij de gynaecoloog en die vond het wel nodig dat ik even langskwam. Als je een klein scheurtje in je vliezen hebt en daarmee blijft lopen, schijn je kans op infecties te hebben. Bij mij hebben ze wat vocht afgenomen om te kijken of het vruchtwater was, was niet zo. Moet zeggen dat het nu nog steeds wel een beetje is, ga er nu maar van uit dat het kindje zo op mijn blaas drukt dat ik af en toe een druppeltje verlies. Wel een beetje raar idee......

Maar als je het niet vertrouwt moet je gewoon even je verloskundige bellen. Bij mij zeiden ze ook dat ze liever hadden dat je een keer teveel komt als te weinig.

Succes!!!!

Groetjes Jetje
36 weken

p.s. hoeveel weken ben jij nu zwanger?

Hoi Henny,

ik heb dit precies zo sinds vanmorgen eigenlijk .....ik werd vanacht al wakker omdat ik ontzettend lag te zweten en toen ik vanmorgen opstond zat er veel (hoe omschrijf ik dat het beste)euuuu soort van heel erg wit soort van vloed in mn onderbroek en ook van mij sorry tis niet eg smakelijk maar zo omschrijf ik het het makkelijkst. het was ook best veel ik heb heel de zwangerschap wel vloedverlies gehad maar dit was gewoon erg veel.
ik nam eigenlijk gewoon aan dat het zo hoort ;-)
maar heb al wel een maandverbandje erin gedaan voor de zekerheid, het gaat namelijk ook gepaart met best pijnlijke steken onder in mn baarmoeder al ben ik daar al voor aan de ctg geweest en bleek gelukkig gewoon een ontzettend bewegelijk kind te zijn die me van onder bont en blauw probeert te trappen;-)
oook ik moet dinsdag naar de gynaecoloog en zal het ook wel aangeven......spannend allemaal wij horen dinsdag ook de dag van de geplande ks hoop ik nu zo onderhand.

Groetjes en als je iets meer weet lat het ff weten ajb

mamavanTimo 35+4

ik ben nu 38.5 weken, dus het mag komen.

ik kreeg net een tip van iemand, als je zeg maar een druk beweging maak met je buik, een soort persen, en je voelt vocht lopen dan kan het zijn dat het vrucht water is.
dit heb ik gedaan en bij de tweede keer voelde ik wat lopen. de andere keren dat ik het dee niet. ook moet het zoet ruiken. dat doet het ook bij mij.

ook ik heb steken in mijn vagina, vooral als het kindje aan het bewegen is. en volgen de vk heeft dat te maken met de indaling.

misschien dat ik straks even bel. vind ik altijd zo lullig in het weekend.

groetjes henny

nou ik wens je heel veel succes en idd het babytje is dus al wel zover dat hij/zij mag komen bij jou begreep ik .........en ook ik heb dat gevoel wel hoor zoiets van ja maar het is weekend snap je dus ik w8 wel af maar ze zitten ervoor en doen het graag hoor je helpen tenminste dat idee krijg ik altijd wel beter 1x te snel gebeld dan 1x te laat ;-)
succes meis en laat wat horen als je iets weet groetjes

Dag Henny,

Het kan zijn dat je een 'hoge vliesscheur' hebt. Dit had ik ook. Ik verloor toen ik een beetje onhandig op bed ging liggen (dat heb je wel eens  met zo'n grote buik) vruchtwater. Ik had gelukkig een glaasje klaar staan en kon  wat opgevangen. Hierna stopte het. De vk kwam langs en bekeek het glaasje en idd vruchtwater. Ze beschouwen het dan als gebroken vliezen omdat je idd kans hebt op infecties. Het wachten is dan of de weeen vanzelf komen. Zo niet, word je na 72 uur ingeleid. Ik verloor in de dagen erna geen vruchtwater meer.

Ik zou zeker contact opnemen met je vk. Als het zo is moet je namelijk ook na 24 uur naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje van de baby.

Spannend hoor!!! Succes!!! En laat het nog even weten als je tijd hebt!!!

hallo,

ik heb de vk gebeld.

het was afscheiding.
ze is niet langs geweest, maar er was nog iets waar je aan kan zien dat het geen vruchtwater is.
als je het goedje tussen je vingers neem en het plakt, is het geen vruchtwater. bij mij was het ook draaderig.

ik hoefde me niet ongerust te maken.
ben wel blij dat ik toch even gebeld heb.

groetjes henny

Terug
Bovenaan