vruchtwater verliezen??

Hoi allemaal,

Ik ben nu 39 weken zwanger en ik heb de hele week het gevoel dat ik steeds een klein beetje vruchtwater aan het verliezen ben.
Eerst dacht ik dat ik mijn urine niet goed kon ophouden, maar nu ben ik er dus gister achter gekomen dat het een beetje wit troebelig is (volgens mij zoals vruchtwater).
Ik ben voor de eerste keer zwanger en heb geen idee of het vruchtwater is en wat het betekend.. Het is ook steeds maar een paar druppeltjes..

Heeft iemand hier ervaring mee??
Ik moet woensdag pas weer naar de vk, en ik wil dr ook niet voor niks bellen...

Liefs melanie

Hoi Melanie,
je belt in ieder geval nooit voor niks. Ik zelf heb er ook geen ervaring mee maar ik denk dat het een hele grote kans is dat je vermoeden klopt. Ik herinner me zelf zoiets als dat je je vruchtwater op deze manier kan verliezen in plaats van de hele boel in een keer. Dus gewoon bellen!
Groetjes Eline

Bij mijn eerste braken de vliezen en dat was een grote stortvloed (hele broek van boven tot onder helemaal nat). Maar bij mijn tweede had ik precies hetzelfde als jij beschrijft. Het kan zijn dat er een klein scheurtje in de vliezen is gekomen waardoor je hele kleine beetjes vruchtwater verliest. Ik had het op een maandag en onze kleine is woensdag geboren. Sterkte en ik hoop dat je snel mag bevallen van een gezond kindje.

Hi Melanie,

Je belt nooit voor niks! Ze zijn er voor!

Zo te lezen heb je het al opgevangen en daar waar urine wat gelig is, is vruchtwater wat "wittig" en zitten er meestal vlokjes in. Hoe verder de baby volgroeit is, hoe minder vlokjes er in zitten. Daarbij (niet uit eigen ervaring) ruikt vruchtwater zoetig.

Is jouw baby al ingedaald? Want als het echt vruchtwater is, dan moet je ook zoveel mogelijk liggen.

Bellen die vk!!

Gr. Tamara.

Hey,

Gewoon even bellen naar de VK. Je belt nooit voor niets en raar vinden ze het ook niet!
Zoals je omschrijft lijkt het vruchtwater! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bij de eerste ook gehad heb, dat ik d8 dat mijn vliezen gebroken waren, maar dat was niet het geval toen. Heb wel direct de VK gebeld. Dan heb je zekerheid. Met een simpel testje kun je ook kijken of het vruchtwater is. Je kunt ook even lang op je hand blazen, soort van je adem inhouden en net doen of je blaast, als je vruchtwater verliest komt r dan meestal ook uit!

Maar bel voor de zekerheid gewoon die VK!

Liefs Janne mama van Senne en Jason ( januari forum!)

Inderdaad maar gewoon bellen!
Is ook belangrijk als het echt vruchtwater is, want dat willen ze dan wel in de gaten houden, omdat er dan een 'open' verbinding is naar het kindje.
Zij kunnen met een stickje bepalen of het echt vruchtwater is namelijk.

Succes! En hopelijk voor jou is dit de start van de bevalling ;-)

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan