vruchtwater verloren? Wie ervaring?

Haai,
Ik verlies sinds gister avond kleine beetjes vocht. Niet veel maar wel meer dan normaal zeg maar. VK is net langs geweest en die kon niet met zekerheid vaststellen wat het nou was. Nu is het gewoon afwachten of er nog meer komt of niet. Maar stel nou dat het doorzet en het is vruchtwater dan moet ik naar het ziekenhuis. In het ergste geval moeten ze de bevalling dan gaan inleiden omdat ik het al sinds gisteravond heb.

Heeft iemand hier ervaring mee? Dan inleiden, hoe gaat dat? En gaat het dan snel?
Het klinkt mij namelijk niet zo prettig in de oren, maar misschien valt het allemaal wel mee.

Thanks

Hoi mama 3007,

Eigenlijk heb geen ervaring met het verliezen van vruchtwater, maar ik dacht een keer dat ik het verloor. Toen vertelde de VK dat vruchtwater constant wordt aangemaakt, dus als je blijft lekken zou het vruchtwater kunnen zijn. Wat het anders is dat je dan verliest vraag ik me nog steeds af, ik schrok me toen rot...
Inleiden heb ik wel meegemaakt en vond ik geen pretje. Maar dat verschilt per persoon. Ik hoor vaker (en heb dat ook zelf ervaren) dat de weeen pijnlijker zijn en dat er minder opbouw in zit. Direct heftig en pijnlijk dus. Hoewel dat ook kan gebeuren zonder inleiden.
Sommigen vonden de bevalling juist lekker snel gaan. Maar dat was dan niet een eerste keer bevallen.

Eigenlijk gewoon maar hopen dat het geen vruchtwater is! En als het het wel is, dat je nog wat langer zou mogen wachten. Dat zullen ze ook wel proberen toch?

Sterkte ermee en groetjes,
Jo

Ik heb wel ervaring met het verliezen van vruchtwater. Een beetje op een rare manier, want ik had griep en moest hierdoor ontzettend hoesten. En op den duur (was toen 5 dagen voor de uitgerekende datum) zijn door de druk van het hoesten de vliezen gebroken.
En, doordat mijn lichaam er nog niet helemaal klaar voor was, kwamen er geen weeen.
Dus, ben ik ingeleid.
Ik vond het wel heftig. De weeen komen vrij vlot en vrij hevig, en op den duur zat er bij mij geen tijd meer tussen. en kwamen de weeen achter elkaar.En ik had de pech alleen maar rugweeen te hebben.
Maar, het kan voor iedereen weer anders zijn hoor, want ik heb ook wel andere verhalen gehoord.
Maar goed, dat was bij mijn eerste bevalling.
Ik ga ervan uit dat het deze keer anders gaat.
Wat ik wel weet, is dat je je er aan over moet geven, dan is het wel te doen. Ga er gewoon in mee, dan komt het wel goed. En de "beloning" achteraf is geweldig!!
Succes!

Terug
Bovenaan