Vruchtwater

<p>Dames,</p><p> </p><p>Wanneer verkoren jullie je vruchtwater? Had je toen al weeën? En is het veel water?</p>

De vliezen moesten bij mij gebroken worden in het ziekenhuis. Ontsluiting stokte op 7cm. Bij het breken kwam er een sloot uit! Hele verloskamer lag onder! De verloskundige had zelden zoveel vruchtwater gezien!

Bij mij braken m'n vliezen eerst, steeds een beetje water, alsof je ongesteld bent, dat gevoel. Na 2,5 dag kreeg ik pas de eerste wee;) Na 3 dagen word je anders ingeleid. 

Hoi, 
Mijn vliezen zijn bij 7 cm ontsluiting pas gebroken door de verloskundige zelf. Dan is het wel wat water. Het kan ook zijn dat de vliezen zelf breken en dat je het maar voelt druppelen of elke x maar een maand verbandje vol. 
Het is niet standaard dat je vliezen vanzelf breken. Of de volgorde is altijd anders. 

Ik had 1,5 uur lang weeen om de 8 minuten waarna me vliezen braken. Vond dat best een harde knap in me buik!
Ik lag in bed dus er vloeide wel wat water, matje er onder en rechtop gaan zitten. Vervolgens blijf je continu van die vlagen water voelen?

Bij beide kindjes is de bevalling begonnen met het breken van de vliezen. Bij de eerste een klein scheurtje bovenin, waardoor ik niets lekte als ik stond, maar alleen nadat ik gelegen. Bij de tweede een knappende ballon wat goed op te vangen was met wat handdoeken.

Die handdoeken is een slim idee.  Ben benieuwd hoe het gaat is ons eerste kindje en begin nu wel spannend te worden nog 2 weken tot data. Maakte me in begin nergens druk om maar nu begin ik over sommige dingen wel na te denken. 

Terug
Bovenaan