Vruchtwater

Hallo Zwangeren van de wereld!
Dit is mijn eerste berichtje hier en ik heb jullie advies hard nodig! Ik ben 12 wkn zwanger en ik had gister de eerste afspraak bij de verloskundige . Alles was ok, maar ze zei bij de echo dat ik veel vruchtwater had, maar verder zonder uitleg. Nou kan ik het niet loslaten, omdat ik ooit eens heb gelezen dat (te)veel vruchtwater op een afwijking kan duiden. Maar ze zei er niets over. Ben ik overbezorgd?? Paranoia? Ik weet het niet, als iemand mij kan helpen dan graag en alvast bedankt!!
Heel veel liefs Muty
 
Hoi Muty,

Je ze kunnen je wel in het ongewisse laten bij die verloskundigen. Je moet echt overal om vragen. Maar als het niet goed zou zijn had je het wel gehoord en had ze je doorgestuurd naar de gynaecoloog denk ik. Ik kan me voorstellen dat je daar steeds over loopt te malen. Zou ik ook hebben. Je kan ook nog even bellen naar de VK en het vragen dan heb je antwoord en kan je lekker verder genieten van je zwangerschap!

Groetjes Nicole
 
Ha Muty,

Ik denk ook niet dat je je veel zorgen hoeft te maken. Wel zou ik zoals Nicole zegt contact opnemen met de vk en om uitleg vragen. Anders blijf je toch maar tobben!! Gewoon doen hoor!!

succes ermee
groetje Karin
 
Hoi Muty,
Net als jij heb ik ook veel vruchtwater, en weet je? dat is juist hartstikke goed! Je lichaam voorziet je kindje van vers vruchtwater, en je kindje zal dat heerlijk vinden. Pas als je heel weinig vruchtwater hebt zou ik me zorgen maken! Nee hoor, lekker genieten!

Liefs Mirre
 
Hoi Muty,

Toen ik net zwanger was had ik ook al heel veel vruchtwater. Nou... dat is helemaal niet erg hoor. Je verloskundige maakte zich verder geen zorgen anders had ze je wel doorgestuurd om het extra na te laten kijken. Ik ben nu 35 weken zwanger en heb nu iets te weinig vruchtwater terwijl ik steeds heel veel had. Zo zie je maar weer.... Nu word ik goed in de gaten gehouden want te weinig vruchtwater is niet goed. Dus laat je baby maar lekker zwemmen. Hij/zij heeft het vast naar zijn zin in jouw buik.

Veel plezier nog met je zwangerschap en als je je zorgen blijft maken dan moet je de verloskundige even bellen, dat vind ze echt niet raar.

Groetjes Saskia
 
Ook ik had veel vruchtwater bij mijn tweede zwangerschap. Niks aan de hand verder. De een heeft veel en de ander weinig. Is heel verschillend heb ik me laten vertellen door de VK. Maar als je je zorgen maakt moet je natuurlijk je VK gaan bellen. Is beter voor je gemoedsrust. Groetjes, Hendrika
 
Terug
Bovenaan