vruchtwater

Hoi,

Als je vruchtwater verlies, verlies je dan in 1 keer veel vocht of kan het ook zijn af en toe een beetje en dat daar een paar dagen tussen zit of blijft het dan steeds een beetje doorlopen.

Groetjes Sanne
 

Hay Sanne,

maar bij 10% van de zwangeren gebeurt het dat er in één keer een hele plas vruchtwater naar buiten komt. Het kan dus héél goed zijn, dat het met kleine beetjes naar buiten komt, misschien dat je het niet eens goed merkt. Vaak gebeurt dit laatste, wanneer het kindje al redelijk ingedaald is. Maar het gebeurt ook vaak dat je eerst weeën krijgt en dat dan pas de vliezen breken of zelfs gebroken moeten worden.
Maar als je heel erg twijfelt of je vruchtwater verliest, je kunt op de site http://www.babybrabbel.nl onder shop, inlegkruisjes bestellen die aangeven of je vruchtwater verliest of dat je een infectie hebt. Ik heb ze zelf ook thuis, daar ik een tijdje terug onzeker was of het vruchtwater was of héle dunne afscheiding.
Mag ik vragen hoe ver je nu bent?

Groetjes Cody
37w2d
 
Hoi Cody,

Ik ben momenteel 35 weken zwanger. Heel af en toe verlies ik wat waterige afscheiding. Waardoor mijn onderbroekje nat is. Dit is niet paar keer op een dag, maar er kan een paar dagen tussen zitten of langer.Omdat je nu toch een beetje op het eind loopt ben je wat onzekerder of het dan geen vruchtwater kan zijn. Het lijkt me dat als de vliezen gebroken zijn dat als je een beetje vruchtwater verliest dat het dan vaker op de dag is en niet af en toe maar ik weet het niet zeker.

Groetjes Sanne
 
Hoi Sanne,

Ik heb het vorige week woensdag aan m'n verloskundige gevraagd, vruchtwater verliezen blijft continue doorgaan. Je kan het niet tegenhouden. Ik heb namelijk ook steeds dat m'n onderbroekje wat nat is, maar dat is plakkerig, dat noemen ze fluor, dit is eigenlijk gewoon afscheiding maar hoe verder je vordert in de zwangerschap hoe wateriger het wordt.
Als je vruchtwater verliest blijft dit continue doorlopen/druppelen. Dus denk ik aan jouw verhaal te zien dat het bij jpui ook om die fluor gaat.

groetjes kirsten
34weken
 
quote: kersje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-09-2005 12:56:24'));

Hoi Sanne,

Ik heb het vorige week woensdag aan m'n verloskundige gevraagd, vruchtwater verliezen blijft continue doorgaan. Je kan het niet tegenhouden. Ik heb namelijk ook steeds dat m'n onderbroekje wat nat is, maar dat is plakkerig, dat noemen ze fluor, dit is eigenlijk gewoon afscheiding maar hoe verder je vordert in de zwangerschap hoe wateriger het wordt.
Als je vruchtwater verliest blijft dit continue doorlopen/druppelen. Dus denk ik aan jouw verhaal te zien dat het bij jpui ook om die fluor gaat.

groetjes kirsten
34weken




Hoi Kirsten,

Bedankt voor je reactie. Ik denk zelf ook dat ik fluor verlies, ik verloor vorige week wat en vandaag wat meer afscheiding dan normaal en het blijft niet continue doorlopen.

Groetjes Sanne

 
Hoi,

Wil toch even reageren....want het continue vruchtwater verliezen en dit altijd merken is niet altijd zo....

Onze zoon was reeds met een week of 30 ingedaald en lag knoepertje vast in mijn bekken. Hartsikke mooi dus. Bij 39 weken en 3 dagen kreeg ik vage pijnklachten en moest enorm overgeven....de vk vertrouwde dit niet, kon het niet plaatsen en hup naar het ziekenhuis. Daar een paar dagen aan het infuus gelegen (vloeistof) en ze wouden het nog een paar dagen aankijken. Een dag voor de uitgerekende datum werd ik ingeleid en ze zouden beginnen met het breken van de vliezen....grote verrassing: die waren er niet meer!!!!
Waarschijnlijk liep ik op dat moment al zo'n 4 a 5 dagen met gebroken vliezen rond en ik had hier niks van gemerkt!!!! De klachten kwamen hier waarschijnlijk ook van....
Doordat onze zoon al zo heerlijk vastlag heb ik er nooit wat van gemerkt (ze kunnen het niet meer met zekerheid zeggen natuurlijk, maar ik heb een scheur in mijn vliezen gehad en daardoor over een aantal dagen verspreid m'n vruchtwater verloren)
Onze zoon is bijna helemaal droog geboren.....

Mocht je het echt niet vertrouwen en toch denken dat het om vruchtwater gaat zou ik de vk even bellen. Klinkt stom: maar zij kunnen vaak ruiken waar het om gaat (vruchtwater ruikt zoet)

Groetjes,
Marije
 
Hai,

Het is moeilijk vast te stellen, ik heb het bij mijn eerste met 37 weken gehad. Vanaf zondagavond het idee dat ik incontinent was.... Bij hoesten, opstaan ed. verloor ik steeds vocht. Uiteindelijk liet mijn vk mij een boterhamzakje in mijn onderbroek doen om wat van dat vocht op te vangen.... het was niet veel, maar helder, zoetgeurend en wat vlokjes er in.... Vruchtwater dus!
Het liep niet constant alleen als ik wat druk zette door opstaan, hoesten niezen ed. Koppie van mijn meisje was goed ingedaald dus er kwam geen grote plas mee... Bij mijn tweede dochter heb ik het breken van de vliezen (door verloskundige)  wel gevoeld als een plas, aangezien er een bult vruchtwater voor haar hoofdje zat. (wel ingedaald)
Bij mijn derde dacht ik dat bij toucheren mijn vliezen gebroken waren aangezien er ook waterig vocht weg liep... maar uiteindelijk was dat witte vloed wat tijdens je bevalling waterig wordt....
Zelfs voor een verloskundige is het moeilijk vast te stellen... Ziekenhuis heeft er wel een soort van teststaafje voor...
Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Terug
Bovenaan