Vruchtwater

A

Anoniem

Guest
Hai hai,

Misschien een hele stomme vraag, maar wat voor een kleur heeft vruchtwater als je dat verliest? Ik twijfel of ik druppel gewijs vruchtwater verlies of dat het gewoon wat afscheiding is.

Nephele, 37wk,1dg

Hai,
Vruchtwater is gewoon doorzichtig. Het is net iets dikker als water en ruikt zoetig (beetje weeeig). Het kan ook vlokjes bevatten, witte vlokjes. Maar als het groenig is of stinkt, heeft de baby gepoept en moet je meteen contact opnemen met de verloskundigge.
Groetjes Lillian

Oh...
Het klinkt misschien heel vies wat ik nu ga zeggen, maar ik draag een inlegkruisje en soms voel ik een druppeltje, het is wat geelachtig.....Moet ik dan contact gaan opnemen denk je?

Als het elke keer maar een druppeltje is, dan is het denk ik
niet je vruchtwater. Volgens mij is het dan gewoon afscheiding
wat je hebt. Ik heb dat nu ook veel meer als normaal,
doorzichtig, wittige vloeistof. Vruchtwater komt volgens mij met
veel meer tegelijk, en niet elke keer een druppel...

xx Syrah

Hai,
In een inlegkruisje is het natuurlijk niet makkelijk te zien want het kan ook een samenvloeisel zijn van urine en afscheiding. Er zijn genoeg vrouwen die aan het eind last hebben van lichturine verlies. Enige hoe je daar achterkomt is door eraan te ruiken (ja sorry is niet anders hihi).
Maar als je het niet zeker weet zou ik je verloskundigge bellen............ik ben ook geen exper.
Ik heb ook wel eens gehoord dat als je kleine beetjes vruchtwater verliest dat dat geen probleem is omdat het constant word aangemaakt. Als je vliezen echt volledig breken merk je vanzelf ..........dan loopt het echt tussen je benen en kun je het niet ophouden.

Groetjes lillian

Je kunt ook testen of het vruchtwater is door rechtop te gaan staan met je voeten een centimeter of   40 uit elkaar en dan heel hard op de rug van je hand te blazen.
Als het vruchtwater is wat je verliest zal je het dan voelen sijpelen. Dat kun je dan namelijk niet tegenhouden.
Zorg wel dat je van tevoren even geplast hebt want als je een beetje zwakke blaas-sluitspier hebt en je blaas zit erg vol kan je op deze manier ook een beetje urine verliezen.    Als je je er toch nog erg veel zorgen over maakt bel gewoon je verloskundige.. zij zijn er tenslotte voor om je gerust te stellen..

Groetjes, May

Ik
heb ook wel eens gehoord dat als je kleine beetjes vruchtwater verliest
dat dat geen probleem is omdat het constant word aangemaakt. Als je
vliezen echt volledig breken merk je vanzelf ..........dan loopt het
echt tussen je benen en kun je het niet ophouden.

Ik heb juist gehoord, dat je als je kleine beetjes vruchtwater verliest, je ook contact moet opnemen met de verloskundige, omdat je niet te lang met gebroken vliezen mag blijven rondlopen, i.v.m. infecties.

Terug
Bovenaan