vruchtwater

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
ik heb het boek "veilig bevallen" gelezen en daarin stond dat als je vliezen zijn gebroken er ineens een plens vruchtwater naar buiten komt (logisch) en dat dat daarna constant wordt aangemaakt. Blijft dit dan ook steeds naar buiten lopen? En hoe doe je dat dan praktisch? Misschien in het begin onderbroek met maandverband aan of zo, maar wat als je verder bent qua ontsluiting en weëen?
Groetjes V.

Hoi,

Het vruchtwater blijft een beetje druppelen, zoals een lekkende kraan. De plens hoeft ook niet waar te zijn, als het hoofdje goed  is ingedaald is het echt geen emmer die ineens leeg wordt gegooid. Je kind zakt inwezen mee naar beneden en sluit het af als een soort "kurk" die niet helemaal lekvrij is.

Wat fijn is, is om een netbroekje uit je kraampakket aan te doen met een groot kraamverband en als je gaat zitten of liggen daaronder nog een celstofmatje uit je kraampakket. Zeker als je  met gebroken vliezen naar het ziekenhuis gaat in de auto!

Succes met bevallen, verwacht geen waterdrama's hoor!

Ingeborg

bij mij gebeurde het toen ik net in bed lag, ik hoorde en voelde een plop en ben meteen uit bed gesprongen, we hebben laminaat dus makkelijker schoon te maken dan het bed. Was een klein plensje overigens.
Vervolgens ben ik in bad staan 'uitlekken' om de kleur te bepalen. Het was inderdaad groen/bruin, dus gepoept in het vruchtwater en naar het ziekenhuis. Bij mij werkte het prima om een nachtmaandverband in te doen, maar ik ben voor de zekerheid wel op een vuilniszak gaan zitten in de auto.
Tijdens de weeen wordt er elke keer wat uitgeperst, bij mij in ieder geval. Het is dus niet voor niets dat ze er kraammatjes onder leggen!

groetjes, Ellen

Dankjewel voor jullie reacties. Naar mate het dichterbij komt ga je over dit soort dingen meer nadenken. Ik zag mezelf al druppend door heel het huis lopen.... Maar zoals ik het nu begrijp draag je gewoon een onderbroek met maandverband totdat je echt in bed gaat liggen om daadwerkelijk te gaan bevallen. En tot die tijd kun je dus ook nog gewoon een joggingbroek/pyamabroek/andere broek aan. Fijn om te weten.

Nog even een tip voor als je met je eigen auto naar het ziekenhuis rijd:zorg dat er geen vruchtwater op de bekleding komt,dit zijn blijvende vlekken,zelfs met vanisch krijg je het er niet uit. Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan