vruchtwater

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

hoe weet je of vochtverlies vruchtwater is? Komt vruchtwater in één keer "eruit" óf kan het ook in (kleine) scheutjes komen?

Kan iemand hier misschien wat meer over vertellen alsjeblieft?

Liefs Linda

Hoi,

Vruchtwater kan in een keer komen maar komt niet zo heel veel voor.
Meestal begint de bevalling gewoon met weeen of met drupjes vruchtwater.
Als je steeds een beetje vruchtwater verliest dan zijn je vliezen gescheurd.
Meestal zit dan boven in de baarmoeder een scheurtje waardoor je met kleine beetjes je vruchtwater verliest.

Groetjes: Yocha (37wk)

En als je vliezen gescheurd zijn en je dus steeds "scheutjes" verliest, bijvoorbeeld als je opstaat, begint de bevalling dan ook binnen 24 uur?

Liefs Linda

Ja, als je vliezen gescvheurd zijn komt dat met scheutjes.
Als je vliezen gescheurd zijn wil dat niet altijd zeggen dat je binnen 24 uur gaat bevallen.je moet wel even je verloskundige bellen die dan met een staafje een testje doet om te zien of het daadwerkelijk vruchtwater is.
Dus wel even bellen, beter te veel als te weinig.
Ze komen dan graag even kijken.
Moch dit vruchtwater zijn dan krijg je 24 uur de tijd om tot de 3 A 4 cm ontsluiting te komen en vanaf dan zullen ze de vliezen door prikken.
gebeurt dit echter niet dan zal je doorgestuurd worden naar het ziekenhuis en waarschijndelijk zullen de weeen dan opgewekt worden om even een handje te helpen.
Heb dit alles mee gemaakt met mijn 1e kindje.
Mocht je de verloskundige gebeld hebben en het vruchtwater zijn dan wens ik je heel veel succes en horen we snel van je.
Groetjes yocha (37wk)

Ik had er een scheur in en iedere keer als ik opstond of een stap zette was het net of ik in mijn broek plaste , heb tig broeken versleten die avond, had weer een schone aan de de wasmachine liep alweer voor de volgende broek.....

Een tip: Bij autohandelaren hebben ze van die plastic auto stoelhoezen die ze op de auto stoel heen schuiven bij een auto beurt zodat ze de stoelen niet vies maken als ze er met olie kleren op gaan zitten. Deze hebben wij toen gratis gehaald en op de stoel gezet. Het zat wel wat broeierig voor een week maar toen ik met gebroken vliezen naar het ziekenhuis moest werd de stoel niet vies,nat. Nu moeten we ook nog steeds een ophalen, lijkt me wel handig...

Monique

Bij mij kwam er de eerste keer een enorme plens vruchtwater tevoorschijn - geen twijfel mogelijk.
De tweede keer ging het meer in scheutjes.

Echter, de bevalling hoeft niet meteen op gang te komen en er staat geen 24 maar 72 uur voor waar binnen je moet bevallen, als de weeen nog niet begonnen zijn zullen ze deze de 3e dag pas opwekken is mij verteld.

De eerste keer begonnen bij mij de weeen na 12 uur en de tweede keer na 24 uur.

Terug
Bovenaan