Vruchtwaterpunctie of vlokkentest

A

Anoniem

Guest
Hallo

wie kan mij zijn ervaringen met een vlokkentest of vruchtwaterpunctie vertellen en vooral het gevoel erbij.Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een vruchtwaterpunctie gehad en is me reuze meegevallen maar voor mijn tweede kindje zit ik aan een vlokkentest te denken omdat de uitslag er eerder is en ik dus minder stress heb.Ik wil ook graag weten hoe een vlokkentest gaat en hoeveel pijn je hebt.Wie kan me dit vertellen of zijn ervaringen vertellen

alvast bedankt

Ik heb een vlokkentest gehad en vond het op zich wel meevallen.

Ze gaan met een behoorlijke naald door je buikwand heen en daar halen ze wat "vlokken" weg. Dit is eerlijk gezegd even een minder prettig gevoel, maar het duurt maar 15 seconden ongeveer. Je moet daarna 2 dagen rust houden en ik had wat last van een beetje een pijnlijke buik, maar verder eigenlijk niet echt klachten.

Succes met je keuze.

groetjes Danique
37w1d

hoi,
vanmorgen om 10.00 de vlokkentest gedaan. Het viel reuze mee, niet veel erger dan ongesteld zijn. Een team helpt je er helemaal doorheen. Ik moest wel enorm plassen omdat ik met een volle blaas er moest zijn en behoorlijk wat water naar binnen had gewerkt. na 10 dagen de uitslag
succes
buurmeisje

Ikzelf heb met 21 een vruchtwaterpunctie gehad, een vlokkentest zou geen betrouwbare uitslag geven.  De ingreep zelf is niet echt vervelend. Er wordt met een naald in je buik geprikt en dan wordt er wat vruchtwater afgenomen. Na de ingreep heb ik 1 dag volledige rust gehad en 1 dag rustig aan gedaan. Daarna ben ik weer gaan werken. Zowel aan de vruchtwaterpunctie als aan de vlokkentest zitten risico's verbonden. Wat ik heb begrepen is het risico van een punctie kleiner dan dat van een vlokkentest. Verder is een punctie iets betrouwbaarder dan een vlokkentest. Het wachten op de uitslag duurt lang, 3 weken.Veel succes ermee!

Terug
Bovenaan