vruchtwaterpunctie

Hallo mede zwangeren,
Dit is mijn 1e zwangerschap en door mijn leeftijd (37) heb ik afgelopen donderdag een vruchtwaterpunctie gehad. Moet nu 3 weken wachten op de uitslag. Maak me daar wel een beetje zorgen over vooral omdat nu ook de kans bestaat dat ik alsnog een miskraam kan krijgen. Alles wat ik nu in mijn buik voel maak ik me zorgen bij. Misschien wel overdreven, maar weet niet wat me te wachen staat. Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan en hoe zijn jullie door deze zenuwslopen weken gekomen. Veel spanning, sterkte en felicitaties voor alle dames hier.
 
Hoi,
ik ben 36 jaar en nu 25 weken zwanger en heb ook een vruchtwaterpunctie gehad. De uitslag was gelukkig goed. Natuurlijk is het een spannende tijd, op de uitslag wachten, probeer wat afleiding te vinden door je gewone acitiviteiten te blijven doen en wat leuke dingen (weekendje weg??). Ik probeerde het ook wel te relativeren. De kans op een goede uitslag, is vele malen groter dan een slechte uitslag, als je 2 jaar eerder zwanger was geworden had je deze test niet (gratis) kunnen doen en straks heb jij tijdens de zwangerschap wel de "zekerheid" dat je kind niet een chromosoom/ genetische afwijking heeft. Volgens mij heb je, als je 1 a 2 dagen na de VWP geen problemen hebt, geen grote kans meer op een miskraam en je bent de periode waarbij je de meeste kans hebt op een miskraam (tot 13 weken) nu voorbij!
Veel sterkte
 
Hallo ik ben 39 en zwanger heel onverwachts en zal ook een vruchtwater -puncie moeten doen vindt dit best eng ik heb inmiddels al een dochter van 13 en een zoon van 9
 
Dolphin,

Ik beleef nu mijn 2e zw.schap (dochter van reeds 9), ben 38 en ruim 18 wkn zwanger. Drie weken geleden ook een punctie laten doen en vantevoren al gespannen over evt. gevolgen.
Ook ik heb gehoord dat miskraamgevaar geweken is op moment dat je geen hinder (mijn buikstreek was heel zeurderig na de punctie) meer hebt van de punctie. Dat is gemiddeld na 3 dagen.
Volgende week woensdag moet ik bellen over de uitslag. Ben er ook gespannen onder. Heb heel erg het idee dat ik toch het kindje al voel (die zgn vlinders in je buik en zwaar/log gevoel in die streek) . Bovendien al 3 echo's gezien. Ik heb na afloop van het voorgesprek voor de punctie een foto van de echo meegekregen en vlak voor de punctie er tegen gesproken: hallo lief kleintje, doe je best en zitten blijven hoor, wil je graag ontmoeten in september.
In de afgelopen 3 wkn. heb ik geregeld de foto even bekeken en hoop het allerbeste.
Probeer er niet teveel mee bezig te zijn, mezelf af te leiden, maar toch hè, was het maar woensdagavond ..........
hou me op de hoogte, okee?

liefs, Lucia.
 
Ik hou jullie op de hoogte over het verloop. Tot nu toe heb ik (nog) nergens last van gehad, dus als ik jullie mag geloven zou het gevaar nu voorbij moeten zijn. I keep my fingers crossed. Dank jullie wel voor jullie reactie, en Lucia, voor jou heel veel sterkte met je uitslag a.s. woensdag.
 
Hai Lucia,
Ik ben even benieuwd hoe het met je is afgelopen. Ik heb dinsdag controle gehad van mijn gynaecoloog en tot nu toe alles goed. Voor mij nu nog 2 weken wachten op de uitslag. Maar ik wil graag weten hoe jou uitslag was. Ik hoop van harte dat alles goed is, en dat je nu met een gerust hart verder kan gaan genieten van je zwangerschap.
Liefs Dolphin/Marcia
 
Terug
Bovenaan