vruchtwaterpunctie

Hallo allemaal,

Ik heb volgende week een vruchtwaterpunctie en zou graag ervaringen willen weten van andere vrouwen. Ben namelijk heel erg nerveus.
Alvast bedankt.
 
Hallo,

Ik heb er 3 maandne geleden eentje gehad. T beste wat ik er van kan zeggen is: lees er niet teveel over en vraag er niet teveel naar, dan kun je ook niet erg nerveus worden. Ga niet alleen, kijk niet naar het scherm of je buik tijdens de ingreep en blijf de hele dag erna op de bank liggen. Het is supersnel voorbij. Wat helpt is om ervoor en erna naar de echoscopie te kijken, dan zie je kindje rustig liggen. Mijn baby sliep er doorheen, dus merkte er niks van! Het deed geen pijn, maar het voelt wel raar. Iemands hand vasthouden en door blijven ademen helpt. Ik had mijn ogen dicht. Bij mij was alles goed, heerlijk! Ik wens jou veel sterkte!
 
Hallo,

ik sluit mij volledig aan bij Saskia.
Ik heb eind juni een punctie laten doen en bij mij was het ook goed nieuws. De meeste puncties gebeuren onterecht maar men moet natuurlijk zeker zijn van zaken waaraan getwijfeld wordt want anders moet je nog een half jaar lang in onzekerheid verder!

De punctie bij mij duurde ongeveer 2 minuten. 2 dagen later wist ik al een voorlopig resultaat via een sneltest die ze kunnen doen. Informeer er zeker naar. Het definitieve resultaat laat ongeveer 3 weken op zich wachten omdat de cellen moeten kweken.

Ik wens je ook veel sterkte want ik weet hoe erg die onzekerheid is.

Groetjes.

p.s. zeker rusten de dag zelf en de dag nadien, daarna als het kan nog een weekje rustig aan.
 
Terug
Bovenaan