vruchtwaterpunctie

Hallo allemaal

Wie heeft er ervaring met een vruchtwaterpunktie.Ik ben niet zo'n held
wat naalden betreft.Ik ben 38 jaar en ben 7 weken zwanger van mijn
derde kind.Ik zou graag willen weten hoe zo'n punctie in zijn werk
gaat(pijn,hoe lang die naald in je buik blijft enz). Alvast bedankt!

Groetjes Gith

 
Hoi Gith,

Ik heb er geen ervaring mee, maar wellicht kun je meer lezen over de procedure en ervaringen op www.freya.nl of door vruchtwaterpunctie en ervaringen in te toetsen bij www.google.nl ?!

Suc6
gr Jackje
 
Hai Jackje

Bedankt voor je goede tips!Ik heb gelijk gekeken en heb er zeker wat aan gehad!

Ik denk dat ik eerst voor de tripletest en nekplooimeting ga,dan zie ik
wel verder.Heb bij de vorige zwangerschap alleen nekplooimeting
gedaan.Nogmaals bedankt en succes met je zwangerschap.

Gr.Gith

 
Hoi Gith,

Ik ben ook 38 jaar en nu 29,5 week zwanger van mijn derde kindje. Ik heb geen vruchtwaterpunctie gedaan maar een vlokkentest. Dit omdat ik er tegenop zag dat ik dan tot 14 weken moest wachten voordat de punctie gedaan kon worden.
De test is bij mij goed verlopen. Wanneer de naald  je buik ingaat dat voel je niet eens zo maar als hij door de baarmoederwand heenprikt dat voel je daar schrok ik wel van. Bij de vlokkentest moet de naald daarna bewegen en dat vond ik ook een vervelend gevoel. Maar al met al was het binnen een paar minuten gebeurd, het bepalen waar het kindje lag en waar ze moesten prikken duurde langer. Een vriendin van mij heeft wel een punctie gehad pasgeleden en die vond ook inderdaad de prik door de baarmoederwand vervelend. Ze schrok daardoor ook. Ik denk dat je het beter kunt weten dat dat een vervelend gevoel is dan schrik je ook niet. Het doet niet echt pijn ofzo hoor.