vruchtwaterpunctie

Hallo allemaal

Wie heeft er ervaring met een vruchtwaterpunktie.Ik ben niet zo'n held
wat naalden betreft.Ik ben 38 jaar en ben 7 weken zwanger van mijn
derde kind.Ik zou graag willen weten hoe zo'n punctie in zijn werk
gaat(pijn,hoe lang die naald in je buik blijft enz). Alvast bedankt!

Groetjes Gith

 
Hoi Gith,

Ik heb er geen ervaring mee, maar wellicht kun je meer lezen over de procedure en ervaringen op www.freya.nl of door vruchtwaterpunctie en ervaringen in te toetsen bij www.google.nl ?!

Suc6
gr Jackje
 
Hai Jackje

Bedankt voor je goede tips!Ik heb gelijk gekeken en heb er zeker wat aan gehad!

Ik denk dat ik eerst voor de tripletest en nekplooimeting ga,dan zie ik
wel verder.Heb bij de vorige zwangerschap alleen nekplooimeting
gedaan.Nogmaals bedankt en succes met je zwangerschap.

Gr.Gith

 
Hoi Gith,

Ik ben ook 38 jaar en nu 29,5 week zwanger van mijn derde kindje. Ik heb geen vruchtwaterpunctie gedaan maar een vlokkentest. Dit omdat ik er tegenop zag dat ik dan tot 14 weken moest wachten voordat de punctie gedaan kon worden.
De test is bij mij goed verlopen. Wanneer de naald  je buik ingaat dat voel je niet eens zo maar als hij door de baarmoederwand heenprikt dat voel je daar schrok ik wel van. Bij de vlokkentest moet de naald daarna bewegen en dat vond ik ook een vervelend gevoel. Maar al met al was het binnen een paar minuten gebeurd, het bepalen waar het kindje lag en waar ze moesten prikken duurde langer. Een vriendin van mij heeft wel een punctie gehad pasgeleden en die vond ook inderdaad de prik door de baarmoederwand vervelend. Ze schrok daardoor ook. Ik denk dat je het beter kunt weten dat dat een vervelend gevoel is dan schrik je ook niet. Het doet niet echt pijn ofzo hoor.  

Maar ik denk dat als je een nekplooimeting en bloedtest doet dat je dan ook al wel goed beeld krijgt. Een andere vriendin van me daar kwam uit de bloedtest en nekplooimeting dat ze een kans van 1 op 710 had en dus heeft die ook niet verder getest. Mijn broer en zijn vrouw hebben ook de nekplooimeting gedaan en de nekplooi was ook heel klein en zij hebben een schattig dochtertje van nu ruim een jaar.
Mijn man wilde heel graag 100% zekerheid hebbben dus vandaar de test maar ik had de nekplooimeting en bloedtest ook genoeg gevonden.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je daarvoor kiest. Veel succes en plezier met de echo dan ook.

Groetjes Nicole
 
Hoi Gith, ik heb een vruchtwaterpunctie gehad, ben 37 en 34 weken zwanger van mijn eerste kind. De punctie is mij heel erg meegevallen, ik ben nl nogal bang voor naalden maar uiteindelijk duurde het maar een paar minuten. Ik voelde alleen de prik van de naald door de huid en een beetje druk op mijn onderrug, maar verder geen pijn of zo. Ik heb ook geen bloedverlies gehad naderhand, ik heb wel een week niet gewerkt, niet getild en heel rustig aan gedaan. Het is mij 100% meegevallen.

De reden dat ik voor een punctie heb gekozen is omdat soms een vlokkentest geen goede uitslag geeft en je dan alsnog een punctie moet laten doen (2 x risico lopen) en dat je daarna gewoon zeker bent dat je kind geen Down syndroom heeft. Het nadeel is natuurlijk wel dat je pas met een week of 20 de uitslag krijgt.

Ik wens je veel plezier met je zwangerschap en succes met je beslissing!

Groeten, Daisy
 
Hoi Gith,
Ik heb toevallig drie weken geleden een vruchtwaterpunctie gehad, ik vond het ook doodeng, maar ik kan je zeggen dat ik de hele naald totaal niet gevoeld heb, ik was er verbaasd over, maar het deed helemaal geen pijn.Ik heb net gisteren de uitslag gekregen, alles is goed gelukkig, maar het wachten op de uitslag vond ik erger dan de hele punctie op zich.
Groetjes Lientje
 
Terug
Bovenaan