vruchtwaterpunctie

Hallo allemaal

Gisteren voor een nekplooimeting geweest.Het is beter dat we nog een
vruchtwaterpunctie doen.Ik had laatst al gevraagd wie hier ervaring mee
heeft.

Ik zie er als een berg tegen op!!!!!Wie o wie kan mij geruststellen?Alvast bedankt voor alle reacties!

Groetjes Bangerik

 
hoi gith,

Een vruchtwaterpunctie heb daar heb ik geen ervaring mee. Wel vlokkentest. Ik neem aan dat je al voorbij de 11 weken bent dan? (uiterste termijn vlokkentest) anders moet je even kijken op de site van de nvog (http://www.nvog.nl/files/prenat_erfelijk.pdf)
Maar ik kan me voorstellen dat je er als een berg tegenop ziet! En de reden voor dat onderzoek is een vergrootte nekplooi?

Anita
 
hallo gith,


Ik herken het gevoel
ik weet niet wanneer dat jij de vruchtwaterpunctie zult hebben maar ik heb een afspraak op woensdag 1 juni.
ik heb met de gyneacoloog een gesprek gehad en hij heeft me precies uitgelegd wat gaat gebeuren. ook heb ik een folder mee gekregen. Mocht het zo zijn dat je later dan mij de punctie krijgt zal ik je natuurlijk uitgebreid verslag doen.
mocht je geen folder hebben gekregen laat het dan even weten dan typ ik het gedeelte over de punctie even over.

veel succes
 
na 3 onverklaarbare miskramen in een jaar werd mij aangeraden een punktie te doen.
Eind december,ik was toen 17 weken heb ik hem gehad.Jeetje wat was ik bang, heb echt weken getwijfeld...maar ik wist gewoon zeker dat als t kindje niet goed was we t niet zouden houden,dat klinkt heel hard maar we hebben al 4 kinderen en hier in spanje (dorp) is bijna geen opvang of hulp en als de ouders overlijden komt de zorg op de broers en zussen neer.Bij mij ging t als volgt:er werd een echo gemaakt om te zien hoe de kleine lag en daarna werd er heel voorzichtig een naald naar binnen gebracht(onder mn navel)om vruchtwater af te nemen, al met al nog geen 5 minuten en ik heb geen greintje pijn gehad,bloed afnemen doet meer pijn.Daarna moest ik een uurtje op een stoel of bed gaan liggen,lekker een boekje gelezen en wat met mn moeder gekletst.Na een uur weer een echo,alles was goed en naar huis.3 dagen rustig aandoen,videotje kijken,rusten en je laten verwennen.....en daarna een maand zo min mogelijk tillen(zware boodschappen en meubels).Als je nog vragen hebt lees ik t wel okee?


Succes marisa
 
Hey Gith,



Ik kreeg ook een vruchtwaterpunctie, ik zag er ook tegenop, nou, ik kan
je zeggen, het stelt helemaal niks voor hoor, ik heb zelfs die hele
prik niet gevoeld, dus... niks om je druk over te maken.



Groetjes Lientje

 
Hoi hoi

Ik ben van het 'zwanger worden' forum, maar hier snuffel ik ook weleens rond.

Ik wil je absoluut niet bang maken, maar weet je dat er een vroeggeboorte kan ontstaan door een vruchtwaterpunctie? Een nicht van me heeft dit ook laten doen. Zij is te vroeg bevallen van een zoontje toen ze 26 weken zwanger was. Dit kindje hebben ze verloren.

Begrijp me goed, ik wil je NIET bangmaken. Ik wil ook vooral geen beterweter zijn... maar denk er wel over na, vraag het desnoods even na bij de artsen.

Groetjes
 
Hallo allemaal,

Volgens mij kun je alleen een miskraam of vroeggeboorte krijgen die in verband staat met de punctie in de tijd vlak daarna, daarom moet je rustig aan doen en niet tillen. Een vroeggeboorte na 26 weken zou dus ook gewoon aan wat anders gelegen kunnen hebben omdat er alweer zoveel tijd tussen de puntie en die gebeurtenis in zit. Er zijn cijfers voor, volgens mij is de kans op een vroeggeboorte door de punctie 0,3 % en dat is bij een vlokkentest geloof ik 0,5 %.   Ikzelf heb in de 11e week een vlokkentest laten doen en vond dat best zwaar en pijnlijk (de test zelf en dezelfde middag) de dag daarna al geen last meer. Uiteindelijk was ik wel banger dat het door de test mis zou gaan dan dat er een negatieve uitslag uit zou komen.

groet Rossannah
 
Hallo allemaal

Bedankt voor al de reacties die ik van jullie gekregen heb! Nancy ik
zal aan je denken!Ik zou het heel fijn vinden als je verslag doet! Bij
mij was de nekplooi inderdaad vrij dik 2,5 mm.Nou zegt dat natuurlijk
niet veel. Mijn leeftijd speelt ook een rol.Ik ben 38.Het bloed was wel
in orde.Alvast heel veel sterkte en tot horens!

Groetjes Gith

 
Terug
Bovenaan