Vruchtwaterpunctie

Hallo meiden,

Heeft iemand ervaring met de vruchtwaterpunctie.

Ik heb namelijk zelf op 6 oktober een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren en tot op heden nog geen uitslag gehad.
De arts vertelde dat de uitslag met een dag of 15 bekend moest zijn.

Heeft iemand ervaring met de tijd die tussen de punctie en de uitslag zit.

Groetjes

Corrie

Hallo Corrie,

Ik heb maandag 13 oktober een vruchtwaterpunctie gehad en de maandag erop 20 oktober kreeg ik de eerste uitslag ( chromosoom 13, 18 en 21) over de belangrijkste afwijkingen. Deze was helemaal goed !!!

Een volledige onderzoeksrapport krijg ik 3 november, en ook opgestuurd dezelfde dag. Ik heb de punctie in Eindhoven laten doen, wellicht dat dit scheelt met de duur van wachten. Maar na een week weten ze de eerste resultaten al is mij verteld.

Heeft de behandelend arts je niet verteld hoe je de informatie krijgt?
Wellicht hebben ze het naar de verloskundige gestuurd, maar goed dan zal ze je wel bellen neem ik aan.
Ik zou even contact opnemen met de arts die de punctie gedaan heeft en vragen naar de uitslag.

succes ermee!
Groeten mama van marijn

Ik sluit me aan bij bovenstaand verhaal.
Ik heb 2 jaar geleden, bij mijn eerste zwangerschap, ook een vruchtwaterpunctie uit laten voeren.
Binnen een week hadden we de eerste uitslagen binnen. Hiervoor konden we bellen.
Na 3 weken was de totale uitslag bekend. Bij afwijkingen zouden we gebeld worden door klinisch geneticus. Hiervoor hadden we zelf gekozen, we hadden ook kunnen kiezen voor vk of huisarts. Als we niet gebeld zouden worden, was alles goed en zou er de volgende dag een brief op de mat liggen.
Wij hebben ook de punctie in Eindhoven laten doen, misschien verschilt het per diagnostisch centrum of zh.

Succes met wachten op de uitslag!

Hi,

Eerst heb ik een vlokkentest laten doen, daar belde ze een week later over: de test was mislukt omdat er teveel bloed bij de vlokken zat, en de vlokken ook niet goed groeiden in de laboratorium omgeving.

Daarna een vruchtwaterpunctie op een maandag, bijna 3 weken later op een vrijdag kreeg ik de uitslag: het is goed. Meer niet, de verloskundige krijgt blijkbaar nog meer gegevens dus dat hoor ik volgende week. Ze hadden gezegd dat ze zouden proberen het na 2 weken al te laten weten, maar dat zat er dus niet in.

Dit was trouwens  bij het VU Amsterdam. Succes met wachten!

Groetjes,

Lady

Hallo meiden,

Ik heb de uitslag binnen. ALLES WAS GOED!!! geen afwijkingen gevonden (het waren overigens maar twee zinnen)

Dus nu op naar de bevalling.

Gr. Corrie

Terug
Bovenaan