Vruchtwaterpunctie

Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat ik in een risicogroep zit en dat ze een vruchtwaterpunctie adviseren. Ik ben dus benieuwd of iemand anders dit ook al eens heeft ondergaan. Het is mijn tweede zwangerschap en tijdens de bloedtest kwam niet naar voren dat ik in een risicogroep zat. Ik ben 35 jaar en nu al bijna 17 weken ver.

hai hai,

Ik wacht binnen nu en een week op mijn uitslag van de vrucht waterpunctie, ben morgen 18 weken zwanger, 39 jaar, zwanger van de 2e. Bij ons kwam uit de combinatietest 1 op 242, geen verhoogd risico, maar bij ons zoontje was het ruim 3 jaar en 3 maand terug nog de uitslag 1 op bijna 5000. Dit was bij ons de reden om toch een vruchtwaterpunctie te doen, we gaan er vanuit dat alles goed is!
Nog even een week in spanning voor de definitieve brief op de deurmat valt. De punctie op zich is een klein beetje vervelend, 2 daagjes rustig aan doen is een must, heel veel sterkte met jouw beslissing!

Annet

Hoi,

Ik heb afgelopen maandag een vruchtwaterpunctie gehad en ik ben nu bijna 16 weken zwanger. Ik ben zelf 25 jaar. De reden dat wij dit hebben laten doen is omdat onze dochter het syndroom van down heeft. Het is een prachtig meisje en we hebben er niet veel meer zorgen van dan van een ander kindje tot nu toe in ieder geval. En ik zou dr echt nooit willen missen maar ik weet niet wat we doen als de uitslag positief is.

De vruchtwater punctie was niet prettig inderdaad en 2 dagen rust heb ik ook zeker genomen en daarna ben ik nog even voorzichtig geweest met tillen. Maar ik heb er zeker geen spijt van dat wij dit besluit hebben genomen.

Sterkte verder nog met wachten Annet! Spannend!
Groetjes
Vera

Hoi,

Ik heb afgelopen maandag een vruchtwaterpunctie gehad en ik ben nu bijna 16 weken zwanger. Ik ben zelf 25 jaar. De reden dat wij dit hebben laten doen is omdat onze dochter het syndroom van down heeft. Het is een prachtig meisje en we hebben er niet veel meer zorgen van dan van een ander kindje tot nu toe in ieder geval. En ik zou dr echt nooit willen missen maar ik weet niet wat we doen als de uitslag positief is.

De vruchtwater punctie was niet prettig inderdaad en 2 dagen rust heb ik ook zeker genomen en daarna ben ik nog even voorzichtig geweest met tillen. Maar ik heb er zeker geen spijt van dat wij dit besluit hebben genomen.

Sterkte verder nog met wachten Annet! Spannend!
Groetjes
Vera

Terug
Bovenaan