vruchtwaterpunctie

Hallo zwangere dames,

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat zonder al te veel kwaaltjes.

A.s. dinsdag hebben wij een vruchtwaterpunctie. Met name door mijn leeftijd - 37 - hebben we hiervoor gekozen. Vorig jaar heeft iemand uit mijn omgeving, toen ook 37, het laten doen en bleek het kindje zowel lichamelijk als geestelijk niet goed te zijn. Vreselijk, maar het heeft er wel voor gezorgd dat we hiervoor kiezen. De keuze is rationeel, maar het voelt wel heel tegennatuurlijk aan om in iets wat je beschermd, te laten prikken.
Wie laat ook een vruchtwaterpunctie doen, of wie heeft hier ervaring mee?

nee sorry ik heb er geen ervaring mee heb wel de combi test laten doen zou die niet goed zijn geweest zou ik wel verder onderzoek laten doen maar zo ver is het niet gekomen

Hoi Annemarie,

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar weet uit mijn omgeving wel dat het inderdaad heel spannend is. Ik vind het zelf overigens geen vreemde keus, zeker als je zoiets zo dichtbij hebt meegemaakt. En weten dat er iets aan de hand is zorgt voor een weloverwogen keus. Of het is te gehandicapt om te lleven of kunnen verzorgen samen, of je bereid je samen voor op een anders dan perfect plaatje. Hoor om me heen dat er daardoor al vaak een hoop verwerking vooraf is geweest waardoor je je er uiteindelijk beter bij voelt.

Succes met alles!!

sorry hier ook geen ervaring maar een combi test laten doen die was bij mij goed. Net als silvymaas als het niet goed was geweest verder door gegaan met onderzoek. Heb je zelf al een combi test laten doen? Hoe ver ben je?

Groetjes Jojanneke

Hoi meiden,
Dank voor de berichten en ook voor het begrip. Morgen ben ik 16 weken. Jojanneke: gefeliciteerd met de positieve uitslag van de combi test.

Groetjes,
Annemarie

Terug
Bovenaan