vruchtwaterpunctie

dinsdag was ik voor mijn 1e gesprek bij de verloskundige, omdat ik 38 ben kun je kiezen om met 15 weken een vruchtwaterpunctie te doen om 3 gromosoomafwijkingen uit te sluiten, ik denk dat ik deze test wil uitvoeren want een nekplooimeting sluit dit niet met zekerheid uit. en omdat we al 2 gezonde kinderen hebben wil ik wel zekerheid.
zijn er hier ook oudere moeders die deze test overwegen? gr patricia

Het is helemaal je eigen keus... Maar wel een lastige, aangezien een risico op een miskraam is. En een vlokkentest? Die overwegen wij ivm aangeboren afwijkingen in de familie. Maar erg in dubio. Ook omdat de zwangerschap zo goed aan voelt.
Bedenk goed wat je met de uitslag wil en gast doen. Heeft het dan eenmeerwaarde?
Succes metje keuze.

Ik ben 36 en zal ook voor die keuze komen te staan. Maar mijn vriend en ik hebben gekozen om gewoon te genieten van de zwangerschap zonder testen. Ik heb al 2 miskramen gehad en wil er geen derde bij...

Ik heb ook een gromosoomafwijking en mij werd vroeger verteld moeilijk zwanger te raken en veel miskramen te krijgen. Mijn 2 eerste kids zijn door de pil heen geboren en beide gezond.

Terug
Bovenaan