Vruchtzakje leeg?

Beste iedereen,

Gisteren intake en echo. Ging allemaal heel hartelijk tot de inwendige echo een leeg vruchtzakje liet zien (ik zou bijna 9 weken zwanger moeten zijn). Direct naar ziekenhuis voor 2e echo. Daar iets heel kleins te zien van zo'n 4mm. Terwijl ik m'n kleren nog aan sta te doen krijgt mijn man "alvast" een brief over het krijgen van een miskraam. Pas als ik doorvraag wordt er gezegd dat er mogelijk nog wel hoop is. Over anderhalve week volgt een echo. Dus ook anderhalve week onzekerheid. Graag hoor ik van mensen in soortgelijke situatie hoe je dit beleefd hebt en wat de uitkomst is (lijkt te worden). Want op internet zie ik toch positievere verhalen dan de droge mededeling gisteren. Ik realiseer me dat ik rekening moet houden met een miskraam maar zou toch graag verhalen van anderen horen.
Ter verduidelijking, vruchtzak komt overeen met duur zwangerschap.

Alvast hartelijk bedankt!
 
Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je wel laten weten dat ik echt van harte hoop dat alles goed zit!

Laat ze volgende week maar een piepklein hummeltje zien zitten in de vruchtzak!

Liefs Daisy
 
Heftig meid.
Maar denk dat je niet meer kunt doen dan afwachten.

Voor mij is alles nieuw. Morgen 6 weken zwanger maar gistern en vanochtend een speldenknopje bruine afscheiding. Geen idee wat het te betekenen heeft.
Gisteren meteen de verloskundige gebeld. Advies "Sorry mevrouw maar ik kan u momenteel niets anders adviseren dan het rustig af te wachten. Indien u het echt niet vertrouwd of het wordt erger dan mag u ons uiteraard altijd bellen".

Zucht.... afwachten is verschrikkelijk!

Sterkte!
 
o heftig
ik heb bij mijn eerste zwangerschap echo gehad maar bleek ze nog 2 weken kleiner te zijn dan hoorde en werde er ook vraag tekens gezet maar echo daarna was alles goed en nu super mooie dochter

wens je veel sterkte en probeer postitief te denken

kus
 
Ik heb het ook gehad... veel onzekerheid 2 weken lang... het bleek uiteindelijk ook fout te zijn... helaas... ik hoop dat het voor jou wel goed zit.

Sterkte!
 
ik had precies hetzelfde, ook mijn gynaecoloog zei dat er een miskraam aan zat te komen en ze had gelijk, 3 dagen later begon de bloeding..eerst bruinbloed en daarna helder bloed, week erna voor controle en ik was helemaal weer schoon van binnen. ik hoop voor jou dat het anders is en je over 9 maanden een mooi kindje kunt vasthouden.
 
Pff nog een lang weekend te gaan en dan eindelijk de echo. Is een zware week geweest, wat duurt wachten toch lang maar geen bloeding of krampen dus toch weer een beetje hoop....
Hartelijk dank voor het delen van jullie verhalen. Ik wens iedereen sterkte die afscheid moest nemen van het kindje en probeer me vast te houden aan de positieve verhalen. Zoals gezegd het wordt een lang weekend.
 
Terug
Bovenaan