VSD en ASD

Hallo,

Ik 9 augustus bevallen van een prachtmeid en we hebben vandaag te horen gekregen dat ze een combinatie van 2 hartafwijkingen heeft: VSD en ASD. Oftewel een gaatje tussen de kamers en eentje tussen de boezems. Wie heeft ook ervaring hiermee en hoe liep het af??

Alvast bedankt!

Nicole
 
Hoi Nicole.
Het is moeilijk om te vragen hoe het afloopt daar asd's en vsd's nogal kunnen verschillen in grootte. Ik zou dus gewoon goed met je kinderarts (kindercardioloog) praten over hoe en wat. Sommige gaatjes zijn zo klein dat ze vanzelf dichtgroeien andere daarentegen moeten operatief dicht gemaakt worden, dus dat is zo moeilijk. Mijn ervaring is dat vooral kindercardiologen erg goed met ouders praten en je kunt ze ook alles vragen.
Sterkte
 
Hoi Nicole,

Mijn dochtertje heeft ook een VSD. Maar de cardioloog (van het VU) was er niet ongerust over. Het gaatje zou vanzelf weer dichtgroeien dacht hij. Voor de zekerheid kunnen we als ze twee jaar is het nog een keer laten controleren.

Waarschijnlijk heb je hier niets aan. Je cardioloog kan je waarschijnlijk meer vertellen over de 'afwijkingen' bij jouw kindje. Laat je goed informeren en kijk vooral naar je kindje.
 
hai Nicole,

onze zoon van 3 is geboren met een gaatje tussen de boezem en een hartklep probleem, met deze afwijking ben ik ook geboren.
onze zoon is januari vorig jaar geopereerd en alles is goed verlopen hij was zelfs met 3 dagen alweer thuis.
nu hebben wij weer een gezonde actieve jongen in huis.
Hij heeft alleen nog een klein ruisje, omdat ze de klep niet helemaal dicht kunnen maken.

ik snap dat het bij jullie wat anders ligt met de afwijking, laat je goed informeren door de cardioloog.
ik wens jullie vooral veel succes toe.

groetjes Manon
 
Terug
Bovenaan