Vurige ooievaarsbeet

Mijn dochtertje van bijna 5 maanden is geboren met een zogn. ooievaarsbeet. Nu is sinds een week of 2 de plek op haar achterhoofdje, in haar nek, vurig rood en steeds komt er een groot plakkaat op wat dan weer in schilfertjes eraf valt. Het is geen berg. Op het CB weten ze niet wat het is. Herkent iemand dit en heeft íe een tip over wat te doen? Droog houden of juist smeren met een zalfje?
 
Hai Christel,

Mijn zoontje van inmiddels alweer ruim een jaar heeft ook een tijdje last gehad van een soort korstvorming op zijn ooievaarsbeet. Hij had het op zijn voorhoofd. De korst voelde "vettig" aan en viel na een tijdje in schilfertjes van zijn hoofd af. Ik ben met Max naar de huisarts geweest en hij heeft me toen een zelf gemaakt zalfje gegeven waarvan ik de bestanddelen nu even niet paraat heb. Ik zal even voor je kijken en zal ze morgen nog even aan je doorgeven via deze site. Hopenlijk helpt dit ook zo goed bij jou kleintje. Inmiddels is de ooievaarsbeet zo goed als weg bij Max. Alleen als hij zich druk maakt komt ie weer te voorschijn.

Groetjes Annita
 
Hai Christel,

Zoals beloofd hierbij de bestanddelen:
30 gr Unguentum Acid Sal, 2%/Sulfu

Dit heb ik via de huisarts gekregen en de korstvorming was binnen 2 dagen over en is na die tijd ook niet meer terug gekomen.

Groetjes Annita
 
Terug
Bovenaan