Vuurrood balzakje en plasser

Even een vraagje:
mijn zoontje heeft sinds een aantal dagen een vuurrood balzakje en plassertje (met name uiteinde). Eronder is het ook erg rood. Dat lijkt wel op luieruitslag maar ik vind het zo vreemd dat het op het zakje is begonnen en erger lijkt te worden. Normaal helpt Sudocreme ook erg snel, maar nu helemaal niet. En als ik er iets op smeer krijg ik wel wat commentaar. Het is niet open of 'pukkelig'.
Beetje vies verhaaltje misschien maar heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit gewoon plaatselijke luieruitslag zijn of zal ik toch maar even de huisarts bellen? Hij moet er nog wel z'n leven lang mee doen....

ik zou idd de huisarts bellen, vooral nu we de feestdagen in gaan...
anders zit je straks bij de huisartsenpost, en das niets..

Tom had het ook, ik weet niet of het het zelfde is als bij jou zoontje :)
Bij ons was een bacterie infectie, onstoken dus. Hij had er goed last van
Heb een antibiotica kuur meegekregen en een zalfje. Nu is het over :)

Nens

hoi

een tijdje geleden kreeg mijn zoontje van het kinderdag verblijf       buikgriep
na   anderhalve dag was het weer over   2 keer gespuugd wat koorts   en wat extra geslapen

maar door die buikgriep kreeg ie hele waterige luiers     bijna geen ontlasting     soms alleen water       drinken deed ie goed

ze billen werden helemaal rood   en gingen zelfs open tot bloeden aan toe
ik ermee naar de huisartsenpost   en kreeg zinkzalf mee         wat ik thuis dus zelf ook al had achteraf

nou kwam mijn tante en die zei             haal bij de supermarkt   maizena         dat is dus maiszetmeel

ze billen afdoen met een washandje   droogdeppen en wat maizena eroverheen doen
ook flink wat maizena in de luier strooien

op het moment dat ze weer zo een luier hebben   neemt de maizena het op en kan het dus de billen niet verder iriteren             wel veel verschonen     en af en toe door de kamer in lblote kont laten lopen

nou het was geen anderhave dag en het was helemaal over met ze bellen         nu als ie dus rode billen heeft   strooi ik er wat overheen en het is weer weg

het pak kost nog geen 80 cent en je doet er een paar jaar meee als je wil
en wij maar bij de apotheek zalfjes halen   en je krijgt het nog niet vergoed ook

misschien helpt dit wel

groetjes soraya moeder van justin 1,5 en 40 weken zwanger van onze dochter

Hallo moeders,
bedankt voor jullie reactie. Het is nog steeds niet over en lijkt nu echt op eczeem. Vanmorgen nog even bij de apotheek geweest maar die adviseren ook om  even de huisarts te bellen. Misschien dat er een schimmelinfectie in zit. Dus dat ga ik nu toch maar even doen. Nogmaals bedankt!

Terug
Bovenaan