Vuurwerk

hoi allemaal,

Ik wilde weten hoe jullie kinderen omgaan met het geknal en met name in de avond uren.
Quinten wordt namelijk brullend wakker en schreeuwt dan om mama.
Hoe gaan jullie daarmee om en straks met de jaarswisseling?

lenie

Hey!

Wij hebben vanaf dat de oudste het door kreeg bij elke knal lachend en met een hele brede glimlach: "boem...!" gezegd. Zodat in ieder geval het "enge" eraf is voor ze. Op die manier associeren ze het misschien ook al sneller met iets dat leuk is, hahaha! Wat we nu doen is net als vorig jaar een klein pakket kopen en vanaf een paar dagen van te voren elke avond in de tuin iets afsteken samen. Zien ze wat er gebeurt, wat voor geluid er komt en vooral samen blijven lachen en het leuk houden. Werkt hier al een paar jaar prima. Wij leggen ze altijd met oudjaars avond op de normale tijd in bed, en pas als ze wakker worden halen we ze naar beneden, lachend en wijzend naar alle kleuren en geluiden. Als ze doorslapen: Ook goed wat mij betreft, hihihi! Succes!

Liefs, marieke

Hoi,

Wij hebben dat probleem gelukkig niet, hier slapen ze alledrie overal doorheen, ook als 1 huilt slapen ze door!
Wij hebben ze vanaf het begin laten wennen aan geluiden, zoals stofzuigen en muziek als ze sliepen.
Ook van vuurwerk of onweer of van een lamp aandoen worden ze niet wakker, je kunt ze dit eigenlijk heel gemakkelijk aanleren door te zorgen dat er regelmatig geluiden zijn als ze slapen, beginnen met stofzuigen of muziek is goed, doordat dat constante geluiden zijn en niet een spontane knal, ook ruim ik vaker s'avonds kleren op op hun kamer en dat soort dingen!
Hoop dat je hier iets aan hebt!

Gr MJ

Hoi,

Ja dat vinden ze hier ook leuk, maar als je dat dus doet als ze in bed liggen wennen ze er aan om door te slapen met geluiden, dus de radio aan op de aangrenzende kamer en dat volume steeds wat opvoeren, of een keer stofzuigen boven als hij net in bed ligt met de deur een beetje dicht en gewoon de andere bedden verschonen enzo, als je dat regelmatig doet zal hij er steeds beter doorheen slapen en zelfs van spontane geluiden niet snel wakker schrikken!

Succes gr MJ

Hoi,

Hier eentje die ook overal doorheen slaapt. Heb net als MJ haar vanaf dag 1 laten wennen aan geluiden. In het begin sliep ze ook overdag beneden in wandelwagen. Zo had ik haar lekker bij me en wende ze aan geluiden (wat overigens bijkomst was, ik kon niet veel trappenlopen hihi)
Vorig jaar was er echt gigantisch vuurwerk, de babyfoon stond roodgloeiend, maar madammeke gaf geen kik.
Dit jaar zijn we in Oostenrijk waar (waar wij zitten) sowieso weinig vuurwerk afgetoken wordt.
Veel lachen en MOOI en WOUW roepen.....

Liefs Irene

vorig jaar werd nathalia er wakker van.
ook wij hebben vet overdreven moooooi geroepen.
en boem bij een knal. zodat ze zag dat mama en papa het ook niet eng vonden.
mocht ze dit jaar weer wakker worden, doen we het zelfde. er is geen reden om bang te zijn, en als mama en papa vet overdreven goed reageren, ziet ze in dat ze nergens bang voor hoeft te zijn.

we kopen geen vuurwerk, gaan natuurlijk oo kniet naar buiten. we zijn gewoon met zn 3tjes thuis.
geen gefeest ofzo. gewoon een normale avond zeg maar.
vorig jaar lagen we ook al om half 1 in bed whahaha
saaie boel was het zeg, met dat vuurwerk daar.

liefs, do

Daniel heeft er niet zoveel last van, hij slaapt aan de achterkant en snachts is zijn raampje altijd dicht.
Verder valt het hier nog wel, tis een dorp.
Verder word hij er tot nu toe niet wakker van.
Hij vind het ook niet eng, hij heeft afgelopen oud en nieuw snachts mee gekeken naar het vuurwerk omdat hij toen wakker werd, en hij had er het grootste plezier erin.

Succes ermee,
Liefs Marina

Terug
Bovenaan