wéér drama

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen,

Gister kwam ik met mijn wanhoop naar het forum maar vandaag is het ook weer pet.

We hadden de pap uit de flessen gelaten en ze dronk een slokje...... Ze zette het op een bleren dat haar zus er wakker van werd. Ik kon niet achterhalen wat er was en is. Ik denk dat haar hoektanden (Meike heeft 8 tanden sinds ze 6mnd is) het is  opgezet en rood.
Dus we stellen onze aanpak even uit. het laten huilen doen we als we zeker zijn dat er niets in de weg zit maar pap krijgt ze niet meer.

Ze heeft vanmorgen ook ontbeten met brood dus dat is al verbetering.

Maar goed, ik heb vannacht meer geslapen dan de nacht daarvoor.

En we hebben de meeste adviezen ter harte genomen (je had het verbaasde gezicht van mijn man moeten zien op de snelle reacties, hij was ook geroerd).

We gaan opschrijven wat hoeveel ze eet en drinkt en hoeveel ze slaapt. Dat is puur voor onszelf....

Groetjes Renske mvMeike

Ben erg blij te lezen dat het al iets beter bij jullie gaat. Maar het gaat ook niet allemaal in een keer. Zowel jullie als de kleine moeten aan de veranderingen wennen, en dat is juist goed!

Alle kleine beetjes is een beetje meer  richting een onspannen en goede nachtrust.
Goed gedaan hoor! Nog even volhouden!!

Esmé mv Kay

Hoi Esme bedankt voor je steun!
Het gekke is ook dat Meike onze tweede meid is en wij toch al een kleine ervaring met een baby hebben. Maar ieder kind is anders en zeker hebben veranderingen tijd nodig.

Ik moet ook telkens denken aan wat ik op het net had gelezen over kinderen die te lang nachtvoedingen krijgen. Negen van de tien kinderen krijgen s ´nachts pijn in de buik. Meike heeft problemen mat haar stoelgang, kan heel goed aan de pap liggen en te weinig vocht overdag.

Goed, ga wat doen want het is zacht weer en altijd een feest om buiten te zijn (vooral omdat wij op een eilandje wonen).

Jij bent vaak op het forum met goede inbrengen en tips!!! Maarre.... waar haal jij de tijd vandaan?? Ik moet eerlijk zeggen dat onze pc nu nog boven staat en ik wel een laptop heb maar nog geen draadloos internet.

Groetjes Renske mv Isa&Meike  

hoi Renske,
tell me about it... elk kind is anders. Lior en Milo verschillen echt 180 graden!! Ik denk idd dat de papfles geen goed idee is als ze last heeft van haar ontlasting, maargoed, dat had ik dus gisteren ook al gezegd

Sterkte met de tanden, hoektanden zijn erg pijnlijk!!

De tijd? Kost geen tijd!

Ik kijk af en toe een tussendoor als Kay op bed ligt. Want als hij slaapt is dat makkelijk 2,5 a 3 uur.   Daarbij als je naar de tijden kijkt wanneer is schrijf is het vaak érg laat. Dan heb ik dus tijd genoeg om even iets  voor mezelf te doen!

Toevallig ben ik deze week  meer actief dan anders omdat ik niet ben gaan werken ivm een wordtelkanaalbehandeling.

Maar ik doe de meeste huishoudelijke dingen in de vroege avond, en heb dus overdag als ik vrij heb ook écht vrij. Tijd om te genieten van het mooie weer en vooral van de kleine! Hier zometeen dus ook lekker naar buiten!!

Fijne dag!

Esmé mv Kay

ps: idd snachts geen pap meer geven hoor, een inieminie flesje van 90 cc geven is meestal meer dan genoeg om de slaap te hervatten. Laat haar in bedje liggen en til alleen met je hand haar hoofdje op in de donkere kamer en geef haar zo de fles. Pak de kleinste (small) speen zodat ze heeeel hard moet zuigen. Dit zal haar erg moe maken. Boeren hoeft niet bij die kleine hoeveelheid. Als ze klaar is hoef je alleen maar haar hoofdje te laten zakken en je kunt gaan.. Ach,.. heb het destijds ook maar verzonnen maar hier werkt het super! Vaak is de zuigreflex die troost bied en is de melk het toetje.. succes!

En ja,.. hier dus ook een laptop die gewoon in de huiskamer op tafel staat. Dus das makkelijk spieken

Jouw ps-je is ook een goeie, die ga ik weer invoeren. We hebben haar altijd liggend laten drinken maar vanwege het virus wat ze heeft gehad moest ze zittend drinken.

Ach, over een paar jaar kijk je terug en vraag je je waarom je je zo druk hebt gemaakt.

Fijne dag!!

renske

Terug
Bovenaan