waanschijnlijk toch vruchtwater en wordt nu ingeleid!

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag dus toch gebeld naar de vk en werd meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Daar weten ze dus niet zeker of het vruchtwater is geweest, maar ze vertouwen het niet helemaal, omdat er niet zoveel vruchtwater is te zien op de echo.
De gynaecoloog geeft nu het advies om de bevalling in te leiden en dit moet morgen of uiterlijk overmorgen!
Hier ben ik heel erg van geschrokken, want hier heb ik mezelf helemaal niet op ingesteld!
Ik wilde graag thuis bevallen, want ik hou helemaal niet van ziekenhuizen. Ook weet ik niet of ik er nu wel al aan toe ben, want ik zie de laatste twee weken al heel erg op tegen de bevalling.. Als ik eraan denk raak ik helemaal in paniek, en vooral nu ik weet dat het dus overmorgen al gaat gebeuren, en dan ook nog in het ziekenhuis!

Heeft iemand van jullie dat ook dat je zo tegen de bevalling opziet dat je er erg van overstuur raakt?
En wie heeft ervaring met het inleiden van een bevalling?
En vinden jullie dat ik het moet doen, of dat ik moet wachten op een natuurlijke bevalling, met het risico dat het toch wel vruchtwater is geweest?

Een heleboel vragen, maar jullie helpen me er enorm mee! Nog bedankt voor de eerdere reacties :)

liefs melanie

Hoi Melanie,

ik kan heel goed begrijpen dat je in paniek raakt, het komt nu wel heel dichtbij in een klap. Is wel een goede oefening want wat baby's en kinderen betreft zal je wel vaker voor verassingen komen te staan. Ik vind het jammer voor je dat je niet thuis kan bevallen dan, maar probeer in gedachten te houden dat in het ziekenhuis wel alle hulp beschikbaar is die eventueel nodig is. dat maakt je situatie wel veiliger. Als ik voor de keuze stond zou ik niet wachten op een natuurlijke bevalling, wil absoluut geen risico's nemen. Maar dat is mijn mening, het is aan jou wat jij het liefst wil doen. Ik vind het echt vervelend voor je dat je zo ineens in zo'n onverwachte situatie zit, ik wens je alle sterkte toe en weet zeker dat je je er door heen zult slaan.
Groetjes, Eline

Ha Melanie,

Ja dat is inderdaad enorm schrikken.
Maar ze leiden je niet voor niets in! ik zou het ook gewoon doen, je weet maar nooit!
Ik zie ook erg op tegen de bevalling hoor, de zenuwen gieren me af en toe door mijn lijf.
Ik krijg vandaag of volgende week te horen wanneer ik word ingeleid.
Vind een ziekenhuisbevalling wel prettig, als er iets aan de hand is, ben je meteen op de juiste plek!
Ben met mijn eerste ook ingeleid.
Heb het niet als heel vervelend ervaren.
Iedereen reageert hier natuurlijk anders op.
Het enige nadeel vond ik dat ik er heel heftig op reageerde en weeenstormen kreeg. Ik was tegen een ruggenprik, maar heb hem toen toch gehad en ik kan je zeggen het was heerlijk!!
Meid, succes met het nemen van je beslissing.
het blijft eng of je het nou vandaag doet of over 2 weken!
mocht je vandaag of morgen worden ingeleid, heel veel succes en blijf je eraan herrinneren dat je straks je kleine wondertje in je armen houdt!!

Groetjes Mirjam

Hi Melanie,

Ik heb geen ervaring met inleiden, wel met ziekenhuizen. Ik heb bij de eerste een ks gehad. Ik vond het fijner om naar het zkh te gaan, omdat ik geen echt fijne band met de vk had (ook geen slechte). Ik ben ook vrij onverwacht bevallen, ik dacht: ha lekker, nu ga ik van mijn verlof genieten en toen braken mijn vliezen. Ik dacht eerst ook: niet nu! Maar het kwam allemaal goed.

Ik begrijp je paniek wel en ik heb heel makkelijk praten, maar toch moet je proberen te ontspannen! Vruchtwater verliezen is niet erg en als het echt spoed was, dan had de gyn je gister wel daar gehouden, moet je maar denken. Natuurlijk moet je nu geen weken meer hoeven wachten, dat is ook niet goed, maar het feit dat je weer naar huis mocht en vandaag of morgen ingeleid wordt, zou je ook een beetje positief kunnen zien.

Je zou kunnen vragen of ze toch nog willen testen of het vruchtwater is! Verlies je nog steeds vocht? Want dan kun je het met een inlegkruisje opvangen wat ze dan kunnen testen (tenminste, in het zkh waar ik moet bevallen vertelde ze dat zo).

Ik zie totaal niet tegen de bevalling op. Bij de eerste heb ik dus geen weeen en zo gehad en dus voelt dit voor mij als de eerste keer. Daar waar ik bij de eerste wel bang was, ben ik nu de rust zelve. Ik heb vertrouwen in mij, mijn baby en mijn lichaam. En natuurlijk in de hulpverleners. Ik moet vandaag naar de gyn en als hij zegt dat het niet goed is en ik ingeleid zou moeten worden, dan zou ik denken: kom maar op! Ik laat mijn man de tas wel ophalen, laat mijn moeder mijn kindje van het kdv halen en ik ben er klaar voor. Al denk ik dat het niet gaat gebeuren. Elke dag wacht ik op het gevoel van angst, maar dat gebeurt niet! Gister kreeg ik een groot compliment van de haptonome dat ik me zo goed voorbereid had. Dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Als je toch ingeleid wordt, vraag dan ook naar pijnstilling! Ik heb gehoord dat de weeen dan best heftig kunnen zijn en die zou je met pijnstilling heel goed kunnen opvangen dan! Vragen meid, want als je het niet doet heb je er later misschien spijt van. En als je het toch goed aankunt en je hebt het niet nodig, dan kan het toch een hele geruststelling zijn dat je het in ieder geval gevraagd hebt.

Schrijf al je vragen die je nu hebt op en neem dat lijstje mee. Dan kan je die allemaal stellen. Of als je pas morgen gaat, dan kun je wellicht vandaag even bellen met je vragen? Dat kan ook een geruststelling betekenen.

Nogmaals: vertrouw op jezelf, dat je dit kan. Vertrouw op je baby, jullie moeten dit samen doen. En vertrouw op je gyn en evt. verpleegkundigen dat ze weten wat ze doen! Vertrouwen geeft rust, rust geeft ontspanning en ontspanning zorgt voor een "betere" bevalling.

Ik weet, het is een lang verhaal, maar ik hoop dat je dat niet erg vindt.

Heel veel succes/sterkte.

Gr. Tamara.

hoi melanie,

ik begrijp je paniek wel oor! ineens komt het allemaal zo dichtbij.
ik ben bij mijn 1ste ook ingeleid en heb dit goed ervaren..ik had een snelle bevalling van 5 uur.en ik vond het allemaal wel te doen! het fijne in het ziekenhus is dat er alle artsen standby staan,als er iets is.ik had ook graag een thuisbevalling gewild bij mijn 1ste maar dat zat er helaas niet in..ook ik baalde ontzettend toen.maar alles voor een gezond kindje toch ?!

ook zou ik tegen je willen zeggen dat ze je niet voor niets inleiden..er zal dus echt een reden voor zijn! zoals ik begreep erg weinig vruchtwater ? ik zou zelf persoonlijk geen risico lopen voor mijn kindje dan! dus vertrouw gewoon op de artsen..die weten immers waar ze over praten!
i.i.g heeeel veel succes! en straks heb wel een gezond kindje in je handen!

Liefs Kim 34.1 wkn (maart mama)

Hoi Melanie,

Helpen kan ik je niet maar wil je wel sterkte wensen.

Ik snap heel goed dat alles ineens heel dichtbij komt. Ik heb dat ook enigzins, bij de eerste wist ik niet wat me te wachten stond en liet ik het gebeuren nu weet ik wat een bevalling inhoud en krijg steeds meer de kriebels nu het dichterbij komt. maar ik houd me vast aan de gedachte dat toen mijn zoontje op mijn buik lag ik zei: ik doe het zo weer!

Waarom vraag je idd niet of ze willen testen of het vruchtwater is? zodat jij je wat meer kan voorbereiden. En ja anders... waarom het risico lopen? Ik ben er van overtuigd dat de natuur zn gang gaat en je lichaam doet wat nodig is.

Ik hoop dat je een keuze kan maken en dat je je daar ook goed bij voelt!

Groetjes Marielle

Hoi Melanie,

Helpen kan ik je niet maar wil je wel sterkte wensen.

Ik snap heel goed dat alles ineens heel dichtbij komt. Ik heb dat ook enigzins, bij de eerste wist ik niet wat me te wachten stond en liet ik het gebeuren nu weet ik wat een bevalling inhoud en krijg steeds meer de kriebels nu het dichterbij komt. maar ik houd me vast aan de gedachte dat toen mijn zoontje op mijn buik lag ik zei: ik doe het zo weer!

Waarom vraag je idd niet of ze willen testen of het vruchtwater is? zodat jij je wat meer kan voorbereiden. En ja anders... waarom het risico lopen? Ik ben er van overtuigd dat de natuur zn gang gaat en je lichaam doet wat nodig is.

Ik hoop dat je een keuze kan maken en dat je je daar ook goed bij voelt!

Groetjes Marielle

Hey Melanie,

Ik heb geen ervaring met inleiden, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Ik wilde zelf ook graag thuis bevallen, maar helaas gaat dit niet omdat mijn baby in een stuit ligt en niet meer kan draaien(ben morgen 39 weken)
Dit viel heel rauw op mijn dak omdat ze hier vorige week pas achter kwamen.
Ben er behoorlijk van overstuur geweest, maar besef nu dat het echt het beste is voor de baby en dat ik op de juiste plek ben in het ziekenhuis.
Ik moest gisteren naar de gyneacoloog voor controle en voelde me erg slecht die morgen.Ik was s'nachts ook erg ziek geweest.
Ik kreeg pijnlijke harde buiken en verloor een beetje vruchtwater(zoals ik het herkende)
Bij de gyneacoloog hebben ze het gecontroleerd met een test maar dat wees niets uit.
Toch vertouwden ze het niet en moest ik naar de afdeling voor een ctg.
Daar kreeg ik met eregelmaat lichte weeen, maar helaas zwakte ze af.
Maar ze wilde me niet naar huis sturen omdat ik toch het idee had dat ik vruchtwater was verloren.
Ik ben een nacht ter observatie geweest en mocht vandaag weer naar huis.
Met de mededeling als ik maar een beetje weer verlies moet ik direct bellen.
Het gevaar van dat je vruchtwater verliest zijn de infecties die je op kunt lopen.
Dus als je gyneacoloog je wilt inleiden zal dit toch de beste keuze zijn voor jou en je baby.

Heel veel succes en ik hoop dat je een beetje rustig ervan kan worden.

Groetjes Willeke

Ik wens je heel veel succes

Terug
Bovenaan