waar beginnen??

Hoi,

Ik ben nu iets meer dan 20 weken zwanger en ik heb nog bijna helemaal niets gekocht!! Alleen een badje met toebehoren en een borstvoedingskussen. Plotseling schiet ik in een soort van angstaanval dat ik nooit alles op tijd ga af krijgen!

Mijn vriend wil wachten tot we de 20 weken echo gehad hebben. Ik ben hem al helemaal platgegooid met allemaal mailtjes over babykamers, kinderwagens en geboortekaartjes, maar hij wil toch echt afwachten...

Ik weet trouwens ook niet waar ik moet beginnen. Heeft iemand een lijstje wanneer je wat moet regelen? Ik heb hem al wel verteld dat ik mij nu nog fit voel en dat ik dan ook wil beginnen met het verven van het kamertje maar ook daar wil hij mee wachten...

Meer van dat soort mannen? (Verder is ie best lief hoor, )

Je hebt nog tijd genoeg hoor.

Ik ben 21 weken en heb ook nog helemaal niks voorbereid. We hebben alles al omdat we al 2 kids hebben.
Wij moeten eerst nog gaan verbouwen in huis om op zolder nog een slaapkamer erbij de maken. dat gaat me nu wel op de zenuwen zitten. Ik kan pas wat doen als de bouvakkers zijn geweest. We wildn een dakkapel erop, maar we hebben al 5 weken op een offerte moeten wachten en nu moeten we dan minimaal 4 weken wachten op een vergunning en dan zal het wel bouwvak zijn.....
Ik dnek dat we nu de plannen omgooien en hele grote veluxramen erin laten zetten, dat kan op korte termijn. En dan moet ik zien dat ik 2 kamer mooi ingericht krijg.
ik wil wel 1 sept alles klaar hebben omdat ik 29 sept uitgerekend ben.

Wel krijgen we nu na 2 meiden een jongen! Dus ik zal wel het een en ander aan kleertjes moeten aanschaffen, maar daar kijk ik wel naar uit. Dat ga ik later in de zwangerschap wel doen.

Dat je man wil wachten op de 20weken echo snap ik heel goed hoor. dat wilde ik zelf ook, en dat is maar goed ook, want   bij ons hebben ze een afwijking aangetroffen.
In eerste in stantie werd er over zwangerschapsafbreking gesproken. Dus zal zal al heel vervelend zijn als je al veel dingentjes hebt aangeschaft.
gelukkig blijkt het nu (voorzover ze nu kunnen zien) maar 1 afwijking te zijn, een slokdarmafsluiting.

Dus wacht nog eventjes rustig af, we zijn pas op de helft. ik kan me voorstellen dat je het kamertje wat sneller in orde wilt hebben omdat je nu lichamelijk nog veel kunt.
Maar babyspulletjes zijn zo gekocht hoor.

Liefs, Ris

Hi Friezinne,

Ook wij hebben nog niets gedaan, ben nu 18wkn+2. We zijn eerst nog druk bezig met de verbouwing van woonkamer/keuken, maar gelukkig schiet het nu wel op. Pas daarna kan ik me op de babyspullen storten!

Ik merk ook dat ik, telkens als ik probeer te bedenken wat voor kleur het kamertje moet worden of wat voor kleertjes ik moet kopen, ik steeds weer denk "ja, maar dan moet ik eerst weten wat het wordt". 11 juni hebben wij onze 20-wekenecho, dus ik denk dat we daarna wat 'koopgrager' gaan worden.

En o ja: lang leve het vakantiegeld :)

xx Floppie

Zou beginnen met het verven van het kamertje... Dat gaat toch wat makkelijker als er niet al allerlei meubels in staan . Daarna de grote zaken kopen als het bedje en de kast(en). Het kleine spul komt daarna allemaal wel en hebben vaak ook geen levertijd.

Wij zijn zelf al vrij vroeg begonnen omdat er nog druk geklust moet worden aan de commode en kastjes. Dus met een week of 10 stond manlief (ik voelde me te brak en beroerd) al vrolijk te verven. Inmiddels is het bouwproject in volle gang...

Verder koop ik van tijd tot tijd dingetjes. Gewoon omdat ik het leuk vindt om er een beetje mee bezig te zijn. Het is toch een van de weinige dingen die je actief kunt doen.

Op internet zijn trouwens genoeg uitzetlijstjes te vinden. Vergelijk er een paar met elkaar en leun op ervaringen van anderen. Dan komt het vanzelf goed!

Hoi meiden!

Wij zijn ook nog steeds niet begonnen hoor. Ben nu bijna 20 weken. Met een beetje geluk kunnen we net voor de geboorte van onze 2e spruit verhuizen. Het wordt erg spannend, want ik ben 17 oktober uitgeteld en begin van het najaar wordt de woning opgeleverd. Wat verstaan jullie onder 'begin van het najaar' ??? Ik heb al meerder mensen gevraagd, maar ik weet het nog stees niet duidelijk.
Ik hoop echt dat we er een paar weken van te voren in kunnen, dan moeten we dan alles nog klaarmaken. We zitten nu in een klein flatje...en dat is bijna niet te doen. Helaas wordt er nog druk gebouwt aan onze nieuwe woning. Dus laten we maar hopen dat het vlot verloopt en dat we er voor de komst van de 2e in kunnen. En nog snel de baby-kamer klaar kunnen maken. Heb gelukkig al wel in mijn hoofd hoe ik het wil hebben ;)

groetjes Marissa

Begrijp dat het nieuwbouw is? Wij kregen tijdens de bouw van ons huis eens in de zoveel tijd  netjes een prognose. Die is uiteindelijk ook redelijk uitgekomen. Meestal proberen ze zoveel mogelijk voor de bouwvak op te leveren (die indruk heb ik tenminste een beetje gekregen), maar dat zullen ze wel niet bedoelen met 'begin van het najaar'.
Het najaar begint bij mij altijd in september, maar hoe bob de bouwer daar over denkt???

Ja het is idd nieuwbouw. We kunnen 8 juni al even naar binnen op het één en ander op te meten. Van buitenaf lijkt het allemaal zover klaar. Dus ik hoop idd, dat ze net na de bouwvak wel klaar zijn ;) september zou mooi zijn, want dan kunnen we toch nog iets doen voordat de kleine zich meld.

Hoi,

Ik   ben nu bijna 18 weken zwanger en heb met uitzondering van 2 babypakjes nog niks gekocht. Ik heb inderdaad ook een man die nu nog niet wil beginnen met spullen kopen. Als ik naar de stad ga krijg ik ook de boodschap 'laten liggen he dat babyspul' mee.

Laat ik nou net het geluk hebben dat 3 (!) van mijn nichten kleuters hebben en dus jongens maar ook meisjes spulletjes in de aanbieding hebben voor me. Erg lief! De familiewieg is al tevoorschijn gehaald, een maxicosi staat op ons te wachten, aankleedkussens, badjes  en het hele verdere spul ook. Voor ons dus meer een kwestie van nieuw, schoon textiel kopen: hydrofielluiers, aankleedkussenhoezen etc.

Groet,
Amber

Terug
Bovenaan