Waar bemoeien mensen zich mee!

Wat heb je toch veel bemoeials op deze wereldbodem. Gister op mijn werk verteld dat ik zwanger ben. In je gezicht feliciteren ze je maar achter je rug geven ze commentaar dat het belachelijk is dat je nog een kind neemt (in mijn geval nr 4). Sinds wanneer onderhouden andere mensen je kinderen.
sorry moest dit effe kwijt

Naja belachelijk! Al krijg je 10 kinderen het is toch jullie keus!!! Nou laat ze lekker de hik krijgen.
Ben t helemaal met je eens hoor.

Gr. Tamjo

Laat ze maar lekker ...... op de een of andere manier vinden mensen in je omgeving dat ze altijd ongevraagd hun mening/kritiek mogen geven wanneer je zwanger bent.
Is het niet omdat het je 4de kindje is dan is het wel omdat je al een buikje hebt met 13 weken enz.
Ik loop er de laatste tijd ook heel erg tegenaan en ervaar het ook zeker wel eens as kwetsend.
Mijn manneke zegt laat ze lullen draai je om en loop verder ze zijn niet wijzer.
Je kunt het je allemaal niet aan (gaan) trekken want dan heb je het wel heel zwaar.
Daar heeft tie gelijk in maar weet ook dat het een typische mannen opstelling is, maar wel fijn dat mannen met enige regelmaat nuchterder erin staan dan vrouwen!!!

Dus kortom ik weet hoe je je voelt en ook hoe het voelt...........laat ze maar!!

gr louise

hahaha ja kan er ook over meepraten.
Als je zwanger bent van nummer 1 is iedereen super blij voor je, bij nummer 2 ook. Maar als je dan al een gezond zoontje en dochtertje hebt vinden mensen het blijkbaar gek dat je voor een 3e gaat.
Ik moet zeggen dat er ook heel veel mensen positief reageren hoor, maar je hebt er altijd mensen tussen zitten.
Ik moet zeggen dat ik me niet druk kan maken om wat anderen denken. Gelukig met die hormonen die door mijn lijf heen gieren kan ik me over comentaar van anderen nog steeds niks aantrekken.hahaha.

En anders zeg je er toch gewoon wat van!

Lekker laten lullen ! Mensen hebben toch altijd commentaar op anderen! Heel irritant!!
Probeer het je niet aan te trekken!
Maar das makkelijker gezegd dat gedaan...

Liefs Chantal

Hoi Lorena,

Ik krijg gelukkig veel positieve reactie´s van vrienden/familie, maar nu je mijn buik begint te zien ook van vreemde/minder bekende rare opmerkingen, dit is echt onze laatste, maar ik reageer de laatste tijd met, nee hoor, wij gaan nog wel even door!
Ook hoor ik dat er achter mn rug om ook raar gereageerd wordt! Maar ja het boeit mij verder niet, ik ben ziels gelukkig hiermee en mijn man en kinderen ook, dat is wat telt toch!?!
Onze kinderen komen niks te kort, krijgen goed te eten, zitten op sport en andere naschoolse dingen, en krijgen ook gewoon een nieuwe fiets met de verjaardag. Al ben ik net als mommy zowiezo niet een ouder die de kinderen teveel verwend, een kadotje moet speciaal blijven maar dat heeft niks te maken met het aantal kids!
Laat ze maar praten, ik zou zeggen gefeliciteerd met je zwangerschap meid, wat leuk zo´n 4e kruimel,,hihi
Liefs MJ

Ik heb het vandaag ook op mijn werk verteld, maar alleen maar positieve leuke reacties.
Op de een of andere manier verwachten ze het van je als je al een zoontje van 3 hebt.

ik heb het gisteren op mijn werk verteld

ik krijg ook weinig positieve reacties want:
hier de vooroordelen:
ik ben nog maar 22
ik ben nog maar een jaar met mijn vriend,

nou ga maar even zo door

net nog zo iets: liep samen met vriendinnen over een marktje heen, 1 daarvan ook zwanger die werd heel leuk gefeliciteerd heel enthausiast enzo, dan word ik aangekeken van: ja jij ook nog gefelicteerd.

kan ik soms goed van balen ik ben er wel erg blij mee, waarom kunnen anderen dat dan niet.
soms gaat mijn blije gevoel er gewoon van weg,
dus dit verhaal is heel herkenbaar

gr leonie

Terug
Bovenaan