waar ben ik aan begonnen hihi

ik werd gisteren 32 jaar.
toppie, wauw hele leeftijd, hahaha.
vanmorgen opeens besloten om te stoppen met roken.
toen ik hoorde dat we zwanger waren van pascal ben ik ook van de 1 op de andere dag gestopt.
en na 2 weken borstvoeding stress uit frustratie weer begonnen.

dus al de hele dag niet gerookt.
maar nu ben ik zo bang dat ik ga eten, om iets anders om handen te hebben.
daar zit ik nu ook weer niet op te wachten.
En marc rookt ook nog.
op t werk is het ook zo moeilijk, ik rook met collega's terwijl we overleggen, of tijdens de dienst wisseling.
met clienten rook ik terwijl ik met hun de dag doorspreek, of zo maar even tijd 1 op 1.

Ik ben vrij tot vrijdag, dus dat moet me gaan lukken, hopelijk dan ook stevig genoeg in de anti-rook schoenen om op het werk ook vol te houden.
PFFFFFFFFFFFFFFF

iemand nog tips???????????????
groetjes
een rookvrije smooty

ten eerste wat goed van jezelf zeg, super. ik heb niet echt tips voor je je zou kauwgom in je tas moeten stoppenzodat je mond in ieder geval iets te doen heeft, sterkte met volhouden.

Knap. Geen tips helaas. Ik kan er zelf nog steeds niet vanaf blijven. Ik kon het zelfs niet laten tijdens mijn zwangerschappen. Ik weet het, heel slecht. Het waren er wel veel minder, maar stoppen is me nooit gelukt. En sinds ik bevallen ben, rook ik weer veel meer. Mijn man rookt niet en ik rook dus ook buiten.

Meid je kunt het vast. Als je er zelf achter staat, is het vast te doen.

Ik ben dan zins maandag gestopt ivm 2de kinderwens maar ik hou voor me ogen ik ga niet stoppen ik ben gestopt..

Heb ik zin in een sigaret ga ik dingen doen om die gedachte weg te drukken

tot nu toe gaat het moeiteloos moet ik zeggen.
maar ik blijf opzien tegen het werken vrijdag.
Ik ben eerder 9 jaar gestopt en toen op t werk weer begonnen.
Maar goed, deze 1,5 rookvrije dag heb ik al vast binnen.

nu volhouden..........

smooty

Tja sorry. Ik rook niet en mijn man ook niet. We hebben nog nooit een sigaret aangeraakt. Dus ook geen tips.
Mijn oma vertelde dat haar moeder op een dag gewoon de sigaretten heeft weggegooid en er nooit meer eentje heeft opgestoken.
Bij de ene moet het resoluut en een ander moet afbouwen. Kijk wat het beste bij je gaat.
In ieder geval sterkte vrijdag op het werk. Je moet er aan denken dat het veel meer voordelen heeft om niet te roken dan wel te roken.

Goed dat je deze stap hebt gezet!

Ik heb ook een hele poos gerookt en ben inmiddels zo'n 8 jaar gerookt. Ik heb destijds zo'n pleister gebruikt en dat hielp wel. Maar misschien dat dat slechts tussen mijn oren zat, geen idee...

Succes meid, je kunt het!

Terug
Bovenaan