Waar bevallen 2..

Ik was benieuwd naar de reactie's en ben echt super verrast over alle antwoorden.Had nooit gedacht dat zoveel in het ZH zouden gaan bevallen.NL staat in t buitenland nog steeds bekend om de thuisbevalling, maar ik las ook ergens een artikel over dat in NL het hoogste percentage babysterfte zou zijn in europa.Puh, daar schrok ik wel ff van zeg.In t begin was ik sceptie's over het perse in t ZH bevallen hier, nu ben ik blij dat het zo geregeld is.Nou zit ik hier ook wel in één van de beste hoeken van Duitsland met moderne ZHen.Achja, t is vast overal wel wat, elke medaille heeft zn keerzijde.Ik hoop voor iedereen een goeie en voorspoedige bevalling, waar het ook is ;) en een gezonde baby als resultaat!!! Liefs Gerrie
 
In mijn geval is er niet eens een keuze. Bij ons in de omgeving is de kraamafdeling in het ziekenhuis gesloten en de aanrijdt tijd naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis is te groot. Dus wordt er met klem geadviseerd om poliklinisch in het ziekenhuis te bevallen. Ik zou normaal gesproken thuis bevallen maargoed dit is vorige maand voor mij besloten. Je moet dus eerst thuis rondlopen tot je ongeveer 5 cm ontsluiting hebt en vervolgens ga je naar het ziekenhuis met je VK om daar te bevallen. 2 uur later ga je weer naar huis. Maar mocht het zo zijn dat het te snel gaat en de VK het niet meer vertrouwd om op tijd naar het ziekenhuis te gaan dan blijf je thuis om te bevallen. Treed er dan nog een complicatie op dan wordt de ambulance gebeld en wordt je alsnog naar het ziekenhuis vervoerd. Kortom ik moet dus maar afwachten hoe en waar het gaat worden. Erg vervelend
 
Hmm, ja.Vooral dat niet zeker weten, als of je je dan kan ontspannen, wat toch wel fijn is bij een bevalling...Ik heb als kraamverzorgende 1x een bevalling meegemaakt waar het kantje boord goed ging, maar sinds dien heb ik altijd gezegd,' hoe dan ook, ik ga naar t zh, zeker is zeker.' Is het waar dat je in NL extra moet betalen als je vrijwillig in t ZH/polikliniek wil bevallen??Mijn man zou dat zonder bedenken hebben gedaan, maar nu ''moeten'' we wel, wat wij dus wel fijn vinden.
 
Als je zonder medische indicatie in het zh wilt bevallen moet je daar idd voor betalen. Niet dat dat mij tegenhoudt, ik wil gewoon sowieso in het zh bevallen.
 
Volgens mij verschilt het per ziekenkostenverzekering of je moet betalen of niet als je vrijwillig in het ziekenhuis wil bevallen. Wij zijn er extra voor verzekerd, dus hoeven niets te betalen. Maar anders zou ik ook in het ziekenhuis willen bevallen. Al is het maar voor de mogelijkheid voor pijnbestrijding.
 
Als ik mijn aanvullende verzekering omhoog had gedaan naar de allerhoogste dan zou het bij mij ook vergoed worden. Nu heb ik een medium care indicatie dus kan ik alsnog gratis in het ziekenhuis bevallen met mijn eigen verloskundige... heerlijk!
 
Ik hoop echt dat ik niet (uiteindelijk) in het ziekenhuis beval. Nu maar hopen dat de kleine meid "gewoon" blijft liggen en niet in het vruchtwater gaat poepen, hahaha.

Ik zou ongeveer 300 euro meoten betalen voor een (niet medische) poliklinische bevalling.
 
Terug
Bovenaan