waar bevallen?

wat zijn de voordelen van thuis en in het ziekenhuis bevallen? We moeten over een paar maanden een keuze maken. Kun je bijvoorbeeld in een bad bevallen in het ziekenhuis?

Pff dat zou ik niet weten!
Bij de eerste hadden we gekozen voor een thuisbevalling. lijkt me zo lekker als alles achter de rug is gewoon in eigen bed en onder eigen douche.
uiteindelijk werd het een ks en dus nu een ziekenhuisbevalling!

Pff dat zou ik niet weten!
Bij de eerste hadden we gekozen voor een thuisbevalling. lijkt me zo lekker als alles achter de rug is gewoon in eigen bed en onder eigen douche.
uiteindelijk werd het een ks en dus nu een ziekenhuisbevalling!

Volgens mij kun je niet in bad bevallen in het ziekenhuis. Maar Minkemuurtje heb je al aan een kraamhotel gedacht? Er zijn namelijk 3 opties. De meeste ziekenhuizen hebben een opendag/avond waarbij je een rondleiding kan krijgen en dit soort vragen kan stellen.
Mijn voorkeur gaat uit naar thuis bevallen. Juist omdat je dan op dat moment kan kiezen wat je zelf het fijnste vindt. de baarkruk in bad of hangend aan je partner. Ik heb zelf het idee dat een bevalling niet liggend hoort te gebeuren misschien het laatste deel, maar het lijkt me zo onnatuurlijk.
De weg eruit is naar beneden, en niet horizontaal.

gr. nath

Geen idee, lijkt me niet dat je in ziekenhuis in bad kunt bevallen....

Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Daar hebben ze alles bij de hand voor als iets mis zou gaan!

Je mag er niet van uit gaan, maar stel er zou iets gebeuren thuis, dan kun je alsnog naar het ziekenhuis!!!!

Ik hou van zekerheid :D

liefs

Geen idee, lijkt me niet dat je in ziekenhuis in bad kunt bevallen....

Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Daar hebben ze alles bij de hand voor als iets mis zou gaan!

Je mag er niet van uit gaan, maar stel er zou iets gebeuren thuis, dan kun je alsnog naar het ziekenhuis!!!!

Ik hou van zekerheid :D

liefs

thuis bevallen is in mijn ogen heerlijk ontspannend.. lekker in je eigen omgeving..
ook na de bevalling ben je meteen in je eigen bedje!

het ziekenhuis is natuurlijk "veiliger"maar ik heb nu met beide ervaring, de eerste in het ziekenhuis en de 2e en 3e thuis! ik zou niet meer anders willen dan thuis...
tenzij er een risico factor is!

succes met je keus!

liefs

Ik ben van mijn eerste bevallen in het ziekenhuis. Niet voor gekozen in eerste instantie, met toeters en bellen gebracht.
Thuis lijkt me nog steeds het fijnst dus dit keer kies ik weer voor thuis. Ziekenhuis is me erg tegen gevallen qua begeleiding en zorg.
Als het weer anders loopt ben ik wel voorbereid.

Terug
Bovenaan