Waar bevallen?

Even uit nieuwsgierigheid; Waar gaan jullie bevallen?
Ik ga in het ziekenhuis, wegens medische indicatie.
Maar anders had ik ook graag in het ziekenhuis willen bevallen. De meiden van mijn"pufclub" gaan ook allemaal in het ziekenhuis. En we zijn in totaal met 13 stuks...
Dat heeft te maken met een of andere nieuwe regel dat je thuis wel mag bevallen maar bij de persweeën moet je naar beneden. Lekker dan, lig je op de keukentafel te bevallen ;-) (of je moet een bed beneden zetten natuurlijk!!)
hoe is dat bij jullie? Mogen jullie wel gewoon lekker in je eigen bed bevallen?

Ik zei in het begin van mijn zwangerschap 100% ziekenhuis. Sinds anderhalve week wil ik thuis bevallen vooral na kijkje nemen ziekenhuis.
Ik wil gewoon mijn eigen ding kunnen doen.
Nieuwe regel ken ik nog niet ;) Zal het maandag wel horen want dan krijgen we meer info over bevallen v/d vk.;)
We zullen zien of thuis bevallen gaat lukken.Hoorde dat 50% uiteindelijk toch naar ziekenhuis moet. Hopen dat ik bij de andere 50% hoor.
Ben ook benieuwd naar andere reacties!

ik ben van mijn eerste uiteindelijk in het ZH beland, maar ik wil nu weer het liefste thuis bevallen. hoef ook niet naar beneden met de persweeen, kan gewoon in/op mijn eigen bed bevallen. Alleen als er geen trap is die geschikt is voor een brancard of je hebt geen bed op klossen e.d. dan moet je beneden bevallen. Wat apart dat dat blijkbaar per regio verschilt. Ik doe nu yoga, de meiden daar zijn verdeeld ongeveer 50/50 zh/thuis.

Thuis. Heb 1 keer ziekenhuis en 2 keer thuis achter de rug. Ziekenhuis was niet heel vervelend ofzo hoor, maar lekker rustig thuis is mij veel waard.
Bij ons (noorden van het land) mag je ook gewoon in je eigen bed bevallen hoor! Mijn trap kun je echt niet met een brancard naar beneden. En dat heeft geen vk vantevoren gecontroleerd!!! Natuurlijk moet je bed wel op klossen staan.
Mij is het thuis dus beter "bevallen" als in het ziekenhuis. Toch ga ik als het moet niet met tegenzin naar het ziekenhuis. Ook daar ben ik goed begeleid en opgevangen. Voordeel van het ziekenhuis is natuurlijk wel dat er, mocht het nodig zijn, pijnstilling aanwezig is....

Hoi,

ook hier een medische indicatie en dus ziekenhuis. Vorig jaar ook. Zag daar toen heel erg tegenop, zeker na de voorlichtingsavond, maar is me ontzettend meegevallen. Ontzettend lieve mensen en voor mij was het toen erg lekker dat alles geregeld werd en ik zelf helemaal nergens aan hoefde te denken.
Maar goed, thuis bevallen heeft denk ik ook zo zijn voordelen (maar heb ik nooit over nagedacht omdat ik direct een medische indicatie had)

groetjes Natasja

Ik ook in het ziekenhuis vanwege midische indicatie. Maar zelfs als dat niet het geval zou zijn zou ik in het ziekenhuis willen bevallen. Ivm ruggenprik, stel dat er wat mis is dat zit je meteen goed etc.
Ik moet wel even lachen hier om het berichtveld. Dat wordt steeds kleiner! Het is toch zeker 2 bij 5 cm! Haha!

Ben 2x bevallen in het ziekenhuis ivm medische indicatie. Ging prima. Zodra ik het gevoel had dat ik naar het ziekenhuis moest, klopte dat ook. nadeel: het was bij de 1e zo druk dat ze me niet meteen konden helpen .Lag in een kamertje aan de monitor, maar niemand kwam kijken hoeveel ontsluiting ik had. (want als je dan 10 cm hebt, moeten ze je helpen). Ik heb waarschijnlijk een uur lang mijn persweeen moeten ophouden. Op een gegeven moment ging mijn man naar de gang en riep: ik weet niet wat jullie gaan doen, maar wij gaan beginnen! Toen kwam er iemand aangesneld en heeft me naar de verloskamer gebracht. Daar constateerden ze dat ik 10 cm had (goh???!). Mocht meteen persen. Daarna was de zorg prima. Was na de bevalling binnen 3 uurtjes weer thuis. Nu maakt het mij niet uit waar ik beval, maar mijn man heeft de voorkeur voor het ziekenhuis. Ik denk alleen dat het deze keer zo snel gaat dat ik het ziekenhuis niet meer ga halen en dus thuis beval.

Ben 2x bevallen in het ziekenhuis ivm medische indicatie. Ging prima. Zodra ik het gevoel had dat ik naar het ziekenhuis moest, klopte dat ook. nadeel: het was bij de 1e zo druk dat ze me niet meteen konden helpen .Lag in een kamertje aan de monitor, maar niemand kwam kijken hoeveel ontsluiting ik had. (want als je dan 10 cm hebt, moeten ze je helpen). Ik heb waarschijnlijk een uur lang mijn persweeen moeten ophouden. Op een gegeven moment ging mijn man naar de gang en riep: ik weet niet wat jullie gaan doen, maar wij gaan beginnen! Toen kwam er iemand aangesneld en heeft me naar de verloskamer gebracht. Daar constateerden ze dat ik 10 cm had (goh???!). Mocht meteen persen. Daarna was de zorg prima. Was na de bevalling binnen 3 uurtjes weer thuis. Nu maakt het mij niet uit waar ik beval, maar mijn man heeft de voorkeur voor het ziekenhuis. Ik denk alleen dat het deze keer zo snel gaat dat ik het ziekenhuis niet meer ga halen en dus thuis beval.

Terug
Bovenaan