waar bevallen????

Na 3 info avonden te hebben afgelopen bij ziekenhuizen weet ik niet wat nou verstandig is.
Het ziekenhuis(rijnland Leiderdorp) is het dichtbij zijnde maar gevoelsmatig en na ervaringen van mensen om ons heen zekr niet de favoriet.
Het ziekenhuis Hofpoort(geboorte centrum) in Woerden staat goed aangeschreven, ziet er super luxe uit maar we weten niemand die ervaring heeft op de kraamafdeling..En dan blijft onze favoriet het LUMC over in Leiden die het moeilijkst bereikbaar is maar wel een academische en goed ziekenhuis, maar weer als nadeel dat er minder luxe is..
Omdat we natuurlijk niet weten hoe de hele bevalling gaat lopen vind ik de keuze erg moeilijk..Misschien dat wat ervarings moeders mij kunnen helpen te adviseren.
 
Ik heb geen ervaring met de ziekenhuizen die jij noemt, maar ik zou kijken waar jij het beste gevoel bij hebt. Luxe is fijn, maar als je aan het bevallen bent dan sta je daar echt niet bij stil hoor. Belangrijk is deskundig en goed personeel.Maar het blijft een persoonlijke keuze.

Ik heb eigenlijk geen keuze, omdat ik een medische indicatie heb moet ik in het ziekenhuis bevallen waar ik ook bij de internist in behandeling ben. Nu is toevallig dit ziekenhuis, het dichtstbijzijnde en is het net verbouwd met superluxe eenpersoonskamers met alle gemakken.

Succes met je keuze!!

xx
 
Luxe is inderdaad niet iets waar je tijdens de bevalling erg mee bezig bent. Als alles goed gaat en je wilt graag in het ziekenhuis bevallen maar je hebt geen medische indicatie, dan beval je sowieso met je eigen verloskundige. Mocht je overgedragen worden vanwege een medische indicatie of je wilt pijnbestrijding dan neemt het ziekenhuis personeel het over. Vaak zie je dan alleen in een zeer ernstig geval een gynaecoloog en vaak gewoon een verloskundige van het ZH.
Je moet kiezen voor het ziekenhuis waarvan je denkt dat het personeel goed is en waarvan anderen zeggen dat het er prettig bevallen was.
Nogmaals: Een bad of waterbed is echt ff niet belangrijk ;)
 
Hoi,

Ik was ooit februari-mama, maar door een miskraam helaas niet meer. Toch lees ik af en toe mee en wil ik nu toch even reageren:
Ik ben met de eerste in het Hofpoort bevallen. Ik had een kamer voor mij alleen waar we de hele bevalling en ook na de bevalling konden blijven. Mijn man mocht daar ook blijven slapen.

De zorg vond ik goed, de verpleegkundige nam zelfs de tijd om er een tijd bij te blijven zitten! Ze gaven mij de keus voor pijnbestrijding die ik toen overigens gretig heb aangenomen omdat ik al meer dan 30 uur bezig was ;-)
De zorg voor Job (onze zoon) was goed al ben ik niet helemaal tevreden over het borstvoedingbeleid. Achteraf (nu ik er veel meer vanaf weet) had ik toen niet moeten instemmen met het geven van kunstvoeding naast de bv. Job wilde namelijk niet goed happen en daarin ben ik 's avonds en de nacht daarna slecht in begeleid. Na 2x aanleggen was het over, kind weer weg en even (5 min) kolven en weer slapen.

Over het algemeen ben ik daar zeer tevreden over de zorg die ons geboden is. Een volgende keer sta ik met bv veel meer op m'n strepen, mocht ik weer in het ziekenhuis bevallen.

Hopelijk heb je wat aan deze ervaring!

Voor alle andere moeders: heel veel succes nog met de komende weken, het gaat al aardig opschieten! Hopelijk hebben jullie niet al te veel kwalen en verloopt de rest van de zwangerschap voorspoedig!

Liefs Sabien
 
Hier een december mama!

Ik heb zeer slechte ervaringen in het Rijnland ziekenhuis dus mij zie je daar niet meer!

Ik ga dit keer in het hofpoort bevallen wellis waar met een keizersnede maar zoals ik in Woerden behandeld word is velen malen
Beter dan in Leiderdorp!

Succes met je keuze!

Gr. Mik
 
Ik ben zelf in Geboortecentrum bevallen. Wat erg prettig is is dat je vanaf de 1e wee er al naartoe kan en continue iemand bij je is om te begeleiden en je in de gaten te houden (je vk komt pas als het weer nodig is) super verzorging ook gehad ook degene die op bezoek komen worden netjes ontvangen met koffie/thee en beschuit met muisjes.
Dus wij gaan weer voor een Geboortecentrum! (als deze niet te snel is....anders wordt het thuis bevallen denk ik)
Succes met de keuze. Laat je goed informeren en kijk naar wat bij jullie het beste past.

(hele zwangerschap lag ik bv graag in bad. Zelfs net voor de weeën begonnen. In geboorte centrum weer in bad gestapt en daar goed m'n weeën op kunnen vangen, het is maar net waar je je het beste kan ontspannen en het gbcentrum heeft de mogelijkheid daartoe)
 
Ik zit met hetzelfde 'probleem' alleen kunnen wij kiezen uit Rijnland,Hofpoort en Gouda. Ik zou dus het liefst in Lumc gaan maar daar valt Alphen poli klinisch niet onder.

Ik heb afgelopen weekend in Rijnland gelegen ter controle en toen vond ik ze wel heel aardig maar ook mijn eerste gevoel zegt Nee over Rijnland ziekenhuis

Ik vind het ook lastig :(,
Laat even weten wat jou keus is geworden en waarop gebaseerd.. Ik moet nog gaan kijken volgende maand in Woerden.

 
Hey,

ik ben de vorige keer in het LUMC bevallen (na meer dan 24 uur gebroken vliezen & onvoldoende weeenacitiviteit overgedragen) en dat is helemaal prima 'bevallen' :)
De gyneacoloog en een verpleegkundige waren er bijna continu bij, goed begeleid (waren eigenlijk alleen de persweeen, want ondanks die lage activiteit bleek ik al 9cm ontsluiting te hebben toen we aankwamen).
Klein minpuntje was dat we lang moesten wachten voor we met onze dochter naar huis konden omdat de kinderarts (die moet de beeb eerst checken) telkens verhinderd was. Mja, dat was ook weer niet zo schokkend.
Ik wilde sowieso FV geven, dus geen ervaring met BV beleid.

Hoop dat je er wat aan hebt!
 
Terug
Bovenaan