waar bevallen????

Na 3 info avonden te hebben afgelopen bij ziekenhuizen weet ik niet wat nou verstandig is.
Het ziekenhuis(rijnland Leiderdorp) is het dichtbij zijnde maar gevoelsmatig en na ervaringen van mensen om ons heen zekr niet de favoriet.
Het ziekenhuis Hofpoort(geboorte centrum) in Woerden staat goed aangeschreven, ziet er super luxe uit maar we weten niemand die ervaring heeft op de kraamafdeling..En dan blijft onze favoriet het LUMC over in Leiden die het moeilijkst bereikbaar is maar wel een academische en goed ziekenhuis, maar weer als nadeel dat er minder luxe is..
Omdat we natuurlijk niet weten hoe de hele bevalling gaat lopen vind ik de keuze erg moeilijk..Misschien dat wat ervarings moeders mij kunnen helpen te adviseren.
 
Ik heb geen ervaring met de ziekenhuizen die jij noemt, maar ik zou kijken waar jij het beste gevoel bij hebt. Luxe is fijn, maar als je aan het bevallen bent dan sta je daar echt niet bij stil hoor. Belangrijk is deskundig en goed personeel.Maar het blijft een persoonlijke keuze.

Ik heb eigenlijk geen keuze, omdat ik een medische indicatie heb moet ik in het ziekenhuis bevallen waar ik ook bij de internist in behandeling ben. Nu is toevallig dit ziekenhuis, het dichtstbijzijnde en is het net verbouwd met superluxe eenpersoonskamers met alle gemakken.

Succes met je keuze!!

xx
 
Luxe is inderdaad niet iets waar je tijdens de bevalling erg mee bezig bent. Als alles goed gaat en je wilt graag in het ziekenhuis bevallen maar je hebt geen medische indicatie, dan beval je sowieso met je eigen verloskundige. Mocht je overgedragen worden vanwege een medische indicatie of je wilt pijnbestrijding dan neemt het ziekenhuis personeel het over. Vaak zie je dan alleen in een zeer ernstig geval een gynaecoloog en vaak gewoon een verloskundige van het ZH.
Je moet kiezen voor het ziekenhuis waarvan je denkt dat het personeel goed is en waarvan anderen zeggen dat het er prettig bevallen was.