Waar blijft die baby nou....?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben morgen uitgerekend van mijn 2de en mijn eerste was precies op tijd. Ik heb de hele zwangerschap het gevoel gehad dat deze eerder zou komen en heb er dus al lang en breed voor gezorgd dat alles klaar is.
Afgelopen week heb ik letterlijk zitten wachten. Het rommelt ook wel behoorlijk daar benenden maar tot nu toe geen baby.
Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat het overdag begint dus elke ochtend word ik wakker met een teleurgesteld gevoel.
Heb bij mijn eerste echt een shit bevalling gehad en heb me afgelopen week heel positief opgepept en had echt zin in de bevalling.....maar helaas.

Ben erg -hoe kan het ook anders- toch de hele tijd mee bezig. Elk krampje dat ik voel denk ik....zou het?
Maar ik realiseer me dat het misschien ook nog wel even kan gaan duren.

Vind het nu wel erg moeilijk om de hele tijd dat positieve relaxte gevoel vast te houden. Iedereen zegt de hele tijd: 'oh je zult het wel zat zijn', maar dat is het geeneens echt. Ik heb er gewoon zin in dat tie komt.

Ik weet dat ik niet moet zeuren aangezien ik nog geeneens 'overtijd' ben maar wie oh wie herkent dit?

Bedankt alvast
mama3007

ps. alle mooie data combi's van deze maand (08-10-08, 10-10-08 en vandaag 12-10-2008) zijn nu ook aan mijn neus voorbij gegaan. Jammer hoor. Als deze net als zijn grote broer op de uitgerekende datum komt (morgen) wordt ie op de 13de geboren...beetje jammer.

Hallo,
Ik begrijp zeer goed wat je bedoelt! Ikzelf ben uitgerekend voor 17 oktober. Mijn andere twee kindjes zijn geboren op 38 weken dus ik was er vorige week echt helemaal klaar voor! Bovendien had ik het gewoon echt lastig: misselijk, pijn, echt niet meer tof! Donderdag was ik echt ontgoocheld en 's morgens ben ik ook erg ontgoocheld. Net zoals bij jou dus. Nu probeer ik een klikje te maken in mijn hoofd en toch nog een beetje te genieten van (hopelijk) de laatste dagen! Ik heb toch soms echt zin om een potje te huilen hoor.... Gelukkig kunnen wij elkaar nog begrijpen hé ;-)
Febe

Een zwangerschap duurt gemiddeld 40 weken, maar de meeste kindjes worden tussen de 38 en 42 weken geboren. Vandaar dat ik me ook niet ingesteld had op die uitgerekende datum. Achteraf ben ik daar blij om, want mijn zoontje is pas met 41 weken en 3 dagen geboren.
Nu ben ik weer zwanger, inmiddels 23 weken van een tweeling,  maar ondanks dat ik weet dat de gemiddelde tweeling met 37 weken geboren wordt, ga ik toch van het maximale uit.

Bij mijn zoontje zijn de weeen trouwens om 07.30 begonnen! Mijn man was net de deur uit en ik wilde nog even wat gaan slapen, toen ik mijn eerste wee voelde. Uiteindelijk is mijn zoontje 's avonds geboren. Het kan dus op elk moment van de dag beginnen.

Ik snap die gevoelens wel hoor. Ik ben nu 23 zwanger van mijn eerste en ik ben nu al zo ongeduldig! Kan haast niet wachten tot ik het kleine ventje in mijn armen mag houden.

Als je realistisch nadenkt dan moet je je instellen op nog even langer wachten, maar ja.... Zwangeren zijn nu eenmaal niet realistisch als he om gevoelens gaat

Oh, herkenbaar hoor!
Ik had bij mijn 1e een erg zware zwangerschap, dus ik leefde echt heel erg naar die datum, die 40 weken toe. En toen er die dag niets gebeurde en de volgende ochtend ook niet.... pffff. Ik kreeg even kortsluiting in mijn hoofd, geloof ik...
Een enorme huilbui waarbij ik vooral heel erg boos was, heb met van alles en nog wat staan gooien, ik moest echt even ontladen. Tja en toen weer verder wachten, bleh... Ik was het zo zat!
Uiteindelijk kreeg ik een afspraak voor inleiding met 42 weken en ik had niet het idee dat er spontaan iets ging gebeuren. Nou, het wordt dus die datum, dacht ik, maar diezelfde nacht begon zomaar de bevalling en de ochtend erna lag mijn ventje eindelijk op mijn buik... Wat een opluchting!

Nu ben ik 23 weken van de 2e en ik ga er helemaal van uit dat het nu weer 41-42 weken word (mijn moeder is ook 2 keer ruim overtijd bevallen en ik heb echt precies haar bevalling gehad). Als het dan toch eerder komt, des te beter!!
(ik hoop het wel, want ook deze zwangerschap is erg zwaar, ben het nu alweer beu, ha ha!)

Heel veel sterkte met je laatste loodjes, dat ze vooral nog heel kort mogen zijn!

Ha Ladies,

Bedankt voor jullie reacties. Ben dus vandaag uitgerekend en je raad het al....nog niets.
Had gister een ontzettende dip. Flink lopen sjachrijnen en balen (leuk voor mijn vriend).
Maar vandaag gaat het wel weer.
Vind de 13de toch geen leuke datum dus hij mag vandaag nog wel even blijven zitten. En aangezien ik me echt niet kan voorstellen dat ik over een paar uur lig te bevallen denk ik dat ie dat ook doet.

Ben erg benieuwd wanneer hij komt. Mijn zusje vertrekt a.s donderdag voor een half jaar naar Zuid-Amerika dus ik hoop wel heel erg dat zij onze tweede zoon nog even kan vasthouden voor die tijd. Maar ja, je hebt er niks over te zeggen.

Morgenavond is het volle maan, wie weet helpt dat nog een beetje?

Het is wel fijn om te lezen dat er meer zijn die zich zo voelen!

Jullie ook sterkte er mee!
Groetjes mama3007

Hallo allemaal,

heerlijk om jullie verhalen te lezen; zo herkenbaar!!
Ben nu 40 weken en 4 dagen zwanger en kan ook niet wachten tot de kleine komt!
Lichamelijk valt het me nog niet eens zo zwaar maar ben zo benieuwd!
Bij elk krampje of vlaag van misselijkhied denk ik.... zou dit het begin zijn...
Maar probeer tussen door ook wel te gneiten hoor; lekker uitgebreid in bad en lekker even op de bank liggen.
Lopen kan ik ook nog goed dus dat probeer ik ook elke dag een stukkie te doen.
Kom de dagen wel door maar ik verlang inmiddels ook echt naar ons kleintje!

Iedereen heel veel succes met wachten!!!

Liefs Theolien

haha! heb je weer zo'n herkenbaar verhaal (ik was ook gisteren uitgerekend en heb de dezelfde gevoelens. ook:
"ps. alle mooie data combi's van deze maand (08-10-08, 10-10-08 en vandaag 12-10-2008) zijn nu ook aan mijn neus voorbij gegaan. Jammer hoor. Als deze net als zijn grote broer op de uitgerekende datum komt (morgen) wordt ie op de 13de geboren...beetje jammer."

maar 18-10-08 is ook wel mooi, alleen duurt dat nog zo lang! ik hoop voor ons dat ze snel zullen komen!!!!

Terug
Bovenaan