waar blijft het boertje?

Hallo allemaal,

Ik geef mijn zoontje van bijna 6 weken borstvoeding, Na de voeding probeer ik hem een boertje te laten doen. (over de schouder).  Dit lukt lang niet altijd. Ook al in 'zittende' houding geprobeerd.

Gevolg: hij wordt vaak tussendoor even wakker omdat hij moet spugen. Even over de schouder, spugen  en dan gelijk weer doorslapen.
Dit zowel tijdens zijn slaapjes overdag als 's nachts. (drie nachtvoedingen, dus zes keer uit bed).

Dit wil ik graag doorbreken.

Wie weet er raad?

Hi,

Onze kraamverzorgster, adviseerde ons destijds als het boertje erg lang op zich laat wachten, om hem even neer te leggen, met zijn hoofdje naar beneden, dus zeg maar iets schuins. en dan nog een keer proberen op je schouder met kloppen..

bij Tom hielp dit vaak wel, ook niet altijd hoor.

Nens

Hoi hoi,

Sven had in het begin ook veel moeite met boeren.
Bij ons hielp het ook om hem op de buik op je arm te leggen en dan over zijn rugje wrijven.
En het klinkt raar maar ook als we hem onder zijn okseltjes vasthielden en dan gewoon in de lucht houden, dan kwam er vaak ook een boertje!
Misschien ook een idee om met hem door de kamer te lopen. Door het schudden komt de lucht vaak  vrij.

Als ik jou was zou ik ook proberen om hem tussentijds te laten boeren. Misschien dat hij dan wat meer in 1 voeding drinkt waardoor je er wat minder vaak uit hoeft 's nachts. Door de lucht in zijn buik denkt hij dat vol zit wat dan niet het geval is.

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan