waar echo maken in omgeving Hoorn/Alkmaar/HHW ???

Hallo zwangeren.

Over 2 weken mag ik voor de 20-weken echo, maar nu kom ik er net achter dat ze bij EVA van Hoorn geen dvd's meer maken bij de echo's (STOM !!). Wij waren al niet van plan om een pretecho te laten maken, maar een dvdtje van de kleine is toch wel weer leuk. Wie weet waar ik dat kan laten doen, zonder dat wij daarvoor een pretecho hoeven laten maken???

Groetjes mamajo.

Hoi Mamajo,

wat belachelijk dat ze geen DVD meer maken, was gelukkig bij ons nog wel (november jl). Je kunt je 20 wkn echo ook in het Westfries Gasthuis laten doen, ik weet niet of ze daar wel een DVD maken, maar dat zou je kunnen informeren? Ik weet niet waar je precies woont, maar ik heb een collega in Medemblik en die had een vriendin en die had  haar echo in Hoogkarspel,   maar dat is ook alweer een tijdje geleden.

Waarom maken ze eigenlijk geen DVD's meer? Ik weet wel dat je bij 3d4U in Zwaag ook een korte pretecho kunt maken, duurt 30 min, en die was dacht ik iets van 40 euro, dan heb je in ieder geval een DVD.

Ik ben benieuwd, maar het belangrijkste is natuurlijk je 20 wkn echo zelf, ik hoop voor je dat alles goed is met je kindje,

Groetjes Rina

Hoi mamajo,

Ik zelf loop in het wfg bij de gyn.
Maar ook daar maken ze geen opname meer van de echo.
Dit ivm veranderingen in de wetgeving.
Het is erg jammer maar het is niet anders.
Je word dan toch een beetje verplicht voor een pretecho als je het perse op dvd wil hebben.
Maar die keuze ligt natuurlijk bij jezelf.

groetjes steenbokje

hoi hoi,
je kan ook een echo laten maken bij het echocentrum in alkmaar.
je moet welliswaar zelf betalen, maar je krijgt een dvd en foto's mee naar huis. wij hebben er zelf voor gekozen om het niet te doen, maar ik weet zeker dat je daar terecht kan.

http://www.verloskundigechocentrum.nl/index.html

groetjes,
Sara

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ik had idd ook al gehoord dat het WFG ook geen opnamens meer maken. De reden die ze geven is dat er mensen voor de 20 weken echo kwamen en dan erbij zeiden, dat ze, als er iets mis met het kindje mocht zijn, dat ze het niet wilden weten. Kortom, die kwamen dan echt voor een pretecho die dan zo door de verzekering werd vergoed. En tja.. dat was uiteraard de bedoeling niet, maar nu is iedereen de dupe ervan. Balen.

En bij zwaag hebben ze 3d4U, maar dat zijn dus pretecho's. En voor 35 Euro krijg je daar alleen foto's mee en voor iets van 75 Euro een DVD (geldklopperij hoor!).
Maar goed, we kijken nog wel.

Bedankt voor de tips en al zijn er nog andere.. ik hoor ze graag!

Gr. Mamajo.

Hey.

Ik ben met de 12 en 20 weken in het echocentrum in Hoorn geweest. Hier nemen ze de echo op op een dvd. Als je die zelf niet hebt dan kan je die kopen  bij het echocentrum.
Bij de verloskundige in Hoogkarspel doen ze alleen een echo als je 8 a 9 weken bent.
Tenminste dit is mijn ervaring.
Succes, ik hoop dat je een mooie echo op dvd mee naar huis kan nemen binnenkort.

Liefs van Miena.

Terug
Bovenaan