Waar gaat de baby slapen ?

A

Anoniem

Guest
Hoi, wij zitten nog in zware twijfel waar we de kleine 's nachts laten slapen. Overdag gaat hij sowieso in zijn ledikantje, maar voor 's nachts twijfelen we of hij ook in zijn ledikantje gaat slapen of in een wieg bij ons op de slaapkamer. Onze eerste heeft vanaf dag 1 in zijn ledikantje gelegen, maar ik weet niet of ik dat nu weer wil. Ik lees en hoor er de laatste tijd veel over, dat je de eerste 6 maanden de kleine beter op je slaapkamer kan hebben,  maar aan de andere kant zeiden ze bij mijn eerste dat je dat juist beter niet kunt doen, omdat je dan bij ieder kuchje of geluidje gaat kijken en dan  niet aan  je rust toekomt. Pasgeborenen schijnen nogal veel  aparte geluidjes te maken in hun slaap, vandaar.  
Waar gaat jullie baby slapen ? Gelijk in zijn of haar eigen kamertje of ligt hij of zij bij jullie op de slaapkamer ?

Groetjes
Bibi  

Ons beebje gaat gewoon in haar eigen kamertje in het ledikantje. Nu is die kamer vlakbij de onze dus zullen we  de vele kuchjes en geluidjes horen dus dat is prima.

Wij hoorden ook dat goed was om ze de eerste 6 maanden op je eigen slaapkamer te hebben. ik vind dat persoonlijk geen prettig idee. ik zal dan inderdaad te angstvallig reageren op ieder geluidje. Moederinstict is wat, maar je kunt het ook overdrijven.

Het is wel handig als je ze zo uit de wieg op bed kunt pakken om ze in bed te voeden (bij bv) maar wij hebben een heerlijke stoel in de kinderkamer en dan ga ik daar wel zitten.

Ze zeggen toch altijd dat je kinderen zo snel mogelijk moet "aanleren" op een vaste plek te slapen (dus niet in de box etc) nou dan moeten ze ook maar zo snel mogelijk op een vaste plek slapen...in het ledikant op haar eigen kamer dus!

Onze babietjes komen in wiegjes bij ons op de slaapkamer dus dat kan nog een rumoerige boel worden haha  
Omdat ik voor de borstvoeding wil gaan is het superhandig, en het lijkt me gewoon heerlijk ze op de kamer te hebben. We zullen wel zien hoe het gaat!

Groetjes Suus

Ik denk dat ik nu alleen kan zeggen hoe ik er nu over denk en niet hoe het straks echt gaat haha
Maar we willen haar een of twee nachten bij ons op de kamer laten slapen en dan naar haar eigen bedje, wil eerst even wennen aan haar geluidjes enzo anders sta ik denk ik toch de hele tijd naar haar bedje te luisteren of ze nog ademt enzo haha
maar we zullen zien hoe het straks echt gaat........

liefs Daantje

hoi, ik doe altijd in de kraamtijd in het wiegje naast mijn bed en dan na de kraamtijd met wiegje in eigen kamertje en dan snachts nog bij mij maar dat doe kmeestal niet langer als 2 weken en dan doe ik tgewoon helemaal in eigen kamertje

We willen de kleine de eerste paar weken s'nachts bij ons op de kamer hebben liggen in de wieg. Dit hebben we bij onze dochter ook gedaan en dat is goed bevallen.

Maar ja, dit kan wel een heel ander kindje zijn en dat wij naar een paar dagen echt zoiets hebben, van ga jij maar lekker in je eigen kamer slapen.

Groetjes Noah

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik ook maar gewoon ga proberen om hem bij ons op de kamer te leggen en als het niks wordt, kan hij altijd naar zijn eigen kamertje.

Groetjes
Bibi

Terug
Bovenaan