Waar heeft Marijke last van???? Help me

Hallo,
Gisteren ochtend niets aan de hand,Op een gegeven moment werd ze zo heet,Dat ik voor zekerheid haar temperatuur had opgemeten en ja hoor verhoging.Gisteren een hele dag huillerig en hangerig en rode wangetjes en een warm tandvlees.
Haar temperatuur was gisteravond 38.6
haar voor zekerheid een zetpilletje gegeven,want je weet maar nooit.
En lekker naar bed gedaan.Ze heeft gisteren de hele dag goed gegeten,alleen last bij warme dingen.
Vanmorgen werdt ze wakker,meteen haar temperatuur opgemeten,en 37.5 dus alles was weer normaal,en ze is niet meer hangerig ze huilt niet meer,dus marijke is weer gewoon zoals altijd die vrolijke meid.
Wat kan ze gehad hebben,zou het aan de tandjes liggen,en zijn er meer kindjes die er last van hebben of hadden en wat hebben jullie er tegen gedaan.Marijke is 5 maanden,.ik wacht op jullie berichtjes bedankt
Groetjes Mark,Angelique en Marijke
 
Hoi Angelique,

Tandjes kan, maar dan hebben ze meestal niet zo'n hoge temperatuur. Niels (ook 5 maanden) is vaker ziek geweest, ook wel af en toe maar een dag. Dat komt heel vaak voor volgens de huisarts. Daar ben ik in die periode heel vaak geweest. Er zijn nog zoveel virusjes die ze oppikken en waar ze nog geen weerstand tegen hebben. Dat kunnen ze snel overwinnen of het duurt wat langer. Ik denk dat het dat was en als ze vandaag weer goed is zou ik me geen zorgen maken! Een zetpilletje is bij 38,6 echt nog niet nodig, behalve als ze pijn heeft. Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten.
Groetjes en ik hoop dat ze lekker gezond blijft!
Machteld
 
Klinkt toch wel als tandjes hoor, en daar krijgen sommige kinderen wel degelijk flinke koorts van tandjes. De rode wangetjes zijn ook normaal wanneer er tandjes doorkomen net als moeite hebben met eten dat warm is. Klinkt als heel klassieke symptomen voor doorkomende tandjes, wat overigens nog best lang kan duren dan hoor. Maar een virusje hebben ze ook zo te pakken, het is heel normaal dat een baby soms koorts heeft en hangerig is. Waar je in dat geval op moet letten is of je kind voldoende vocht binnenkrijgt en ook weer voldoende uitplast. Daarnaast opletten of je kind niet heel suf wordt. Dan is het verstandig toch even je huisarts te bellen.
 
Hoi,hoe lang duurt dat voor dat er tandjes door komen,ik zie al in haar tandvlees al 3 witte plekken,dat zijn tandjes zeiden ze,maar hoelang kan het duren voordat ze die door heeft,marijke heeft nu nergens geen last meer van het is weer die vrolijke meid zoals altijd

Groetjes Angelique
 
Kan best ff duren, het moet door dat tandvlees heen he, en dat doet zeer. De mijne had 40 graden koorts!!! En huilen oooooh het was zo zielig. Maar inderdaad niet te gauw zetpillen geven. Die kleintjes kunnen het wel aan. Let goed op niet te warm aankleden, en goed laten drinken. (Let ook goed op luieruitslag! vaker verschonen, goed drooghouden.)
 
Een zetpilletje om even lekker door te slapen in de nacht kan echt geen kwaad hoor, hebben jullie allebei een goede nachtrust. Als je er maar niet te scheutig mee bent inderdaad.
 
Het kan idd van tandjes komen. Dan hebben ze soms idd hele hoge koorts enz. Hier waren de tandjes met 4 maanden al te zien maar met ruim 10 maanden kwamen ze pas door. Kinderen zeker jonge kinderen kunnen ook zo uit het niets koorts krijgen dat een paar uur aan houd en dan weer snel zakt.

Zelf ben ik niet zo zetpillerig. Omdat je iets onderdrukt door koorts geneest je kindje het lichaam vecht dan.
Maar zo af en toe kan het geen kwaad hoor.

Groetjes
 
Voor zetpillen geldt net als met alles, te is niet goed. Maar soms kan je kind en dus ook jij er een goede nachtrust door krijgen en rust doet soms ook wonderen.
 
Terug
Bovenaan