Waar inspiratie voor jongensnaam

Hoi! Ik ben 28 weken zwanger en wil graag binnenkort een besluit nemen over een naam voor onze kleine boy. Echter.. we hebben nog steeds geen idee!

Waar hebben jullie inspiratie opgedaan? De top-100 lijstjes ken ik nu onderhand wel maar daar zit niet echt iets voor ons tussen. Wil iets vlots, Nederlands, maar toch niet te standaards :)
 
Hier exact hetzelfde met een jongensnaam. Wilden ook een vlotte stoere naam die Nederlands is maar niet te standaard. Geen Sem, Levi, Jens, Finn of Luke.

Uiteindelijk heb ik veel gekeken in de stad naar geboorteborden en kaartjes bij de verloskundige en ben ik terug gaan denken aan alle namen die ik de afgelopen 10 jaar in m'n werk als juf ben tegen gekomen.

Nu kregen wij 2 dochters (gelukkig, wat de naam betreft want ik vond het voor meisjes veel makkelijker) en ik ben nu 19 weken zwanger van een 3e kindje.

Als jongensnaam hebben we nu de volgende namen: Duuk, Jort, of eventueel Scott (iets minder Nederlands). Verder kwamen we niet, ik vind jongensnamen ook erg lastig en je komt al snel op 'weer' een standaard naam uit. Succes!
 
Mijn man loopt al wekenlang naar alle naambordjes te kijken bij de voordeuren van mensen bij het wandelen, maar een jongensnaam vinden wij ook lastig. We hebben al een zoontje, maar ook toen hadden we de meisjesnaam binnen een half uurtje gekozen bij 6-7 weken zwangerschap, en die jongensnaam... Pfoe, dat heeft tot ruim 30 weken geduurd voor we het daar over eens waren en niet omdat we niet actief gezocht hadden... Nu 19 weken zwanger en we weten het geslacht niet (ook als we tijdens een echo meisje te horen hadden gekregen zouden we voor de zekerheid ook een jongensnaam willen hebben, voor het geval jij net die ouder bent bij wie ze het verkeerd gezien hebben), dus weer aan de bak om een jongensnaam te bedenken, de meisjesnaam is gewoon blijven staan van de vorige keer. 
We hebben al zo'n babynamen tinder app helemaal uitgespeeld, daar kwamen wel een aantal opties uit die we oké vinden als tweede naam, maar geen enkele naam waarbij we denken: 'Dat is 'em!' Wij zijn dus ook nog op zoek, ben wel benieuwd wat anderen als inspiratie gebruikten.
 
Ik heb ook een meid en ben nu weer zwanger van een meisje. Een jongensnaam vond ik dus veel minder moeilijk dan meisjesnamen. 
Ten eerste omdat ik een jongen graag naar mijn opa vernoemd had die een vrij onbekende hele mooie friese naam heeft. Maar dat wordt nu de tweede naam van onze tweede dochter. 
Maar ik vond jongensnamen die ik mooi vond ook makkelijker te vinden. Ik haalde inspiratie overal vandaan. Uit films en series, kijk vooral ook goed in de aftiteling. Tijdschriften, boeken. Maar ook wat vreemdere zoekopdrachten, of stambomen. Bijvoorbeeld 17e eeuwse namen of hongaarse namen, populaire 80's namen... Zo kom je ook op inspiratie, beetje omvormen naar een lekker klinkende moderne nederlandse naam. De top 100 lijstjes keek ik globaal een keer naar. Niet dat ik tegen een bekendere naam ben, die zijn soms ook mooi, maar ik wil niet dat ons kindje straks met 3 andere kindjes met dezelfde naam in de klas zit. 
Wij kwamen dus op de naam van mijn opa, die ik je niet ga vertellen. Verder stonden op de lijst: Arlo (zoon van een kok die ik veel volg op social media), Hedzer (naam uit de stamboom van mijn vaders kant ver ver terug), Nathan (naam van een jongetje in mijn basisschoolklas die ik heel aardig en slim vond), en Mattis (personage uit een serie).
 
 
Terug
Bovenaan