Weet iemand waar die roze wolk is? Thijs is nu 5 weken en natuurlijk ben ik blij, maar toch voel ik me nog niet erg gelukkig. Ik heb nog steeds iedere dag huilbuien en ik kan nog niet wennen aan het moederschap. Soms voel ik me geen moeder. Er zijn wel regelmatig kleine roze wolkjes, maar voor de rest lijkt het 1 grijze wolk. De borstvoeding lukt ook nog steeds niet. Ik kolf nog steeds. Vorige week is weer de lactatiekundige geweest en zij zag dat de melk te snel toeschiet en dat Thijs hier nogal moeite mee heeft. Ik heb wat tips gekregen en soms gaat het een keer redelijk, maar meestal is het een heel gevecht met hem. Ik heb dan ook besloten om hem niet meer aan te leggen, maar alleen de gekolfde moedermelk te geven. Dit is een moeilijk besluit, want nu mis je het intieme. Maar het belangrijkst is toch dat hij zijn moedermelk krijgt. Dit geeft voor hem wel meer rust. Alleen kan ik het nog niet accepteren dat het niet lukt. In overleg met de verloskundige moeten we proberen om meer in 1 keer te kolven, zodat ik nog maar 3 a 4 keer per dag hoef te kolven ipv 7 a 8 keer. Ik hoop dat dat meer rust geeft. Ik blijf ook ontzettend moe en heb nergens zin in. Soms word ik al helemaal gek als Thijs even blijft huilen. Terwijl dat makkelijk is op te lossen door hem gewoon op te pakken. Ik heb zelfs de neiging om dan boos te worden, terwijl dat nergens op slaat. Nee, moeder zijn is niet makkelijk. Weet iemand of het normaal is om dit soort gevoelens te hebben? Volgens iedereen moet je alleen maar blij zijn. Voor de zekerheid heb ik wel voor morgen een afspraak staan bij de huisarts. Sorry voor mijn gezeur, maar ik moest het even kwijt.
Groetjes Wendy
Groetjes Wendy