waar is iedereen?

waar is iedereen toch het is zo rustig op het forum

hoe gaat het met jullie al helemaal gewend aan de ouderschap
wij wel we hebben helemaal onze draai gevonden met de vier kids jarne is dan ook een echt voorbeeld kind eten en slapen een huilknopje heeft hij niet haha
wel zitten wij nog steeds met de voedingen we komen nig niet echt uit over de dag drie of vier het blijft moeilijk maar goed hij doet het super dus waarom zou ik me toch zorgen maken he
jarne is 63 cm en weegt 7,8 kilo dus klein maar rond ik ben benieuwd naar jullie verhalen

x angela

hoi hoi, waar iedereeen is? geen idee

hoe oud is jarne?
Mara is nu 5 maand, 61cm en 5600gram, dus heel wat lichter :)

er komen geen nieuwe topics of reacties, best saai zo.
Wij zijn nog niet in ons ritme, dat was ooit wel maar ik werk weer en ik werk onregelmatig en toen kwam elke week overwerk erbij en wist de kleine niet meer wanneer mama er wel is en wanneer niet en ik vond het allemaal veel te veel.
nu is het wat rustiger en zeg ik aju tegen overwerk, ik heb een kleine dus die gaat voor.

Nu we sinds kort ook weten dat ze verborgen reflux heeft gaat het beter, maar nudeze week lijkt het wel of ze last van haar buikje heeft, nu heb ik buikgriep gehad dus even afwachten of zij ook aangestoken is.

Ze had een punthoofd en dat ziet er al veel beter uit nu, morgen gaan ze meten of het nu "normaal"is hihihi spannend

4 kids, pfff ik ren me al rot met deze ene, werk je er ook bij? doe jij het huishouden alleen?

groetjes sabine

hey sabine

volgens mij zijn wij alleen over haha
4 kids tja gaat van zelf hoor word steeds makkelijker moet ik zeggen ik werk niet meer sinds we de oudste hebben en het huishouden komt dus op mijn neer
jarne heeft ook reflux maar sinds de andere voeding gaat het super zelfs geen medicijnen meer gelukkig
jarne is ruim 5 maanden maar een enorme eter het liefs 4 x 270 maar helaas dat mag niet we hebben bijvoeding geprobeerd maar hij kreeg erge diaree dus nu ff stoppen tot 6 maanden
wat goed dat je de keuze hebt gemaakt niet meer over te werken geeft veel rust denk ik en je kunt zo ook beter genieten het gaat toch al zo snel allemaal vind ik
nou tot snel

x angela

hoi angela

ja niet meer overwerken geeft echt rust, disndag beter gemeld en woensdag al telefoontje of ik het weekend kon overwerken. dat doe ik dus niet. kijk als een collega ziek is ok,maar anders niet meer.
En vanaf het nieuwe jaar werk ik minder, want en gemiddeld 40 uur werken en huishouden en een kleine dat lukt mij zelfs niet.
Daar kijk ik wel naar uit hoor. lekker bij Mara zijn en thuis alles weer op rit.

Was het bij Jarne direct duidelijk dat hij reflux had? ik heb weken lang gevraagd bij het Cb en bij de huisarts en anderen, maar iedereen zei: ze groeit toch goed? en een mondje melk dat eruit komt was heel normaal. Pas bij de kinderarts kreeg ik gehoor.

1 ding weet ik wel, bij de volgende pak ik het anders aan. Eerder mijn eigen ideeen uitproberen.

Tja je bent wel druk met zo'n kleintje, ze had een punthoofd gekregen ivm voorkeurshouding en dan dat kieuwboog dingetje (bultje in de nek) maar het is ook superleuk, op de dag dat ze 5 mnd werd afgelopen zondag begon ze op haar buik te rollen en haar voetjes pakken kan ze ook al, zo leuk

lijkt ook wel of ze echt al een grote voorkeur heeft voor personen, de een krijgt vanaf dag 1 een grote lach en de nieuwe fysiotherapeut kreeg gehuil. ze zag haar en haar lip begon te trillen en toen startte het gehuil hihihi en de fysio was helemaal onzeker geworden terwijl ze niks verkeerd deed. lachen.

4 kids, pfff ik zou wel graag 3 willen maar we hebben niet de optie dat 1 van ons stopt met werk. Dus ik denk dat we het wel bij 2 gaan houden. Komt ook omdat mijn werk onregelmatig is en nooit goed geregeld. elke week ander rooster bleh. dat ben ik zo zat. als daar nu ook rust in zat was het al een ander verhaal denk ik.

groetjes

hey hey

bij ons was de reflux ook niet gelijk bekend pas naar 3 maanden jarne had in het begin ook niet veel klachten maar werden wel steeds ergen tot op een gevenmoment hij bij iedere fles huilend aan het drinken was toen vond ik het echt genoeg en heb gelijk actie ondernomen en de kinderarts weer gebeld het gekke is dat jarne helemaal niks terug gaf van de voeding hij slikte alles gewoon door denk ik daarom heeft ook niemand ooit aan reflux gedacht
als die kleintjes wat hebben heb gelijk zoveel zorgen he
maar wat fijn voor je dat je minder gaat werken is voor ieder beter toch
ik moet zeggen ik heb het ook wel erg getroffen hoor dat ik niet hoef te werken helaas kan niet iedereen dat moet zeggen ben er wel erg blij mee vind het echt heerlijk heelde dag lekker tuttelen met jarne nou spreek je snel
x

hoi hio

ja bij mara was het zelfde, huilen tijdens de fles, hooguit 1 mondje kwam er later uit. en heel veel krampjes had ze. na 4,5mnd kreeg ik pas "verborgen reflux"te horen. nu graait ze naar de fles van "kom hier" dat is zoveel beter.Maar tot die tijd was ook alleen huisarts en cb erbij betrokken, met 4,5 mnd kwamen we bij de kinderarts voor iets anders.

vraagje, vanaf wanneer mag een kleine in de buggy? het is een buggy met 2 standen, dus bijna ligstand en de normale zitstand.
Ik dacht de zitstand pas na 6mnd maar die ligstand voor kleine stukjes kan dat nu al? er zit een lekker winterzak bij en maakt het wel makkelijker, nu heb ik in de auto 1 stoel de maxicosi, 1 stoel de slaapwieg en dan de kinderwagen achterin. Dit omdat mijn man haar ochtends met slaapzak en al in de slaapwieg wegbrnegt en ik bij slecht weer met de auto haar ophaal.om 6.30 uur ochtends wil hij haar niet wakker maken. en bij oma omdat we haar niet alle wandelingen in de maxicosi willen hebben. Dat laatste komt omdat ze in eht begin totaal niet in de maxicosi pastte, ze was zelfs te klein voor de verkleiner, ik had er 2 opgerolde handdoeken erbij.

En ze krijgt eindelijk haar :) ze had alleen onderaan een randje, net als oude opatjes en nu komt bovenop plukjes zo grappig

tutten met Mara is geweldig, daarom kijk ik ook echt uit naar volgend jaar. Ik ben ook blij dat door mijn werk mijn man gedwongen is om voor haar te zorgen, hij moet wel leren omgaan met een kleintje maar hij leert ook zo van haar te genieten en dat doet hij hoor. daar ben ik blij mee. als ik niet werk is het heel vanzelfsprekend dat ik voor haar zorg, hij is gewoon een man he, liever pc dan huishouden of verzorging.

toch gek he, jarne en mara zijn even lang, maar meer als 2 kilo verschil! dat blijft zo onwerkelijk dat het allemaal zo kan
groetjes sabine

hey meis

een buggy in ligstand kan al wel hoor als je ermaar voor zorgt dat ze niet in de wind liggen met het hoofdje wij hebben een quinny senzz en daar zit een grote kap op die gebruik ik voor kleine afstanden al sinds jarne 3 maanden is maar dan wel in de lig stand met de zit stand zou ik echt wachten tot ze ook redelijk zelfstandig kunnen zitten anders gaan ze zo scheef hangen is niet zo goed voor de werveltjes

mijn man is ook zo hoor zorgen vind hij prima maar de pc ook als ik het vraag helpt hij echt graag maar ziet die dingen niet echt zelf mannen kwaaltje denk ik haha
ik denk dat papa`s meer voor het echten spelen zijn alsde kleintjes groot zijn
nou ik ga snel een fles geven want hoor er eentje huilen we mochten deze ochtend uitslapen van de kleine man heerlijk zeg

liefs tot snel

Hi dames,

Ik ben er ook nog...haha....
Wat fijn te lezen dat jullie kleintjes het zo goed doen nadat ondekt is dat ze reflux hebben...

Moedergevoel zit meestal goed, ik heb het nu bij Lasse ook heel anders aangepakt hoor...

Hier is alles prima in orde, Lasse is nu bijna 5,5 maand en afgelopen vrijdag zijn we weer bij cb geweest.
Onze beer is alweer 71cm en 8,4 kilo....hij doet het super, slapen is nog steeds geweldig, hij drinkt nog steeds 1 fles van 200+beetje pap, 2 flessen 230 en 1 230+pap en een potje fruit en groente...
Alles gaat schoon op, hij mag een fles laten vallen en oefenen met droge broodkorstjes maar hij zal wel denken, ik heb een groot lichaam dus ben alles nog nodig hahahahaha...

Nova vind haar broertje nog steeds geweldig en hij begint haar ook echt leuk te vinden, schaterd het uit als ze in de buurt komt of gek doet heel vertederend om te zien, het doet een moeder hart echt overstromen van liefde.

Lasse kan inmiddels even los zitten, als hij maar niet te enthousiast doet want dan valt hij om...verder gaat hij in de buggy en wandelwagen half liggend ook al overal mee naar toe, tja meneer was bij 2,5 maand al te groot voor het baby-nestje haha hij zal dus wel moeten.

Vorige week donderdag was de geboorte-overlijdens dag van onze Ninthe* we zijn toen met de kinderen gaan zwemmen een hele dag in een aquamundo van center parcs...ze vonden het geweldig, Lasse was zo lief, lachtte de hele dag, vond het water heerlijk en heeft gewoon geen 1x gehuild, na een fles ging hij lekker even slapen om weer met een glimlach van oor tot oor wakker te worden.
Voor ons een heel fijn om zo'n verdrietige dag door te komen.
Vergeten doen we Ninthe* nooit, ze blijft onze eerste dochter maar echt waar Nova & Lasse geven weer zoveel kleur aan ons leven dat we echt weer weten waarom we doorgaan....

Nou t is al met al weer een heel verhaal geworden...

Liefs Randy

Terug
Bovenaan