<p>Pfffff.....als mensen zeggen dat het makkelijker wordt als je kindje ouder wordt, moet ik ze toch geen gelijk geven hoor. Mijn kleintje is inmiddels 21 maandjes. Een lekker actief, ondeugend mannetje. De sprongen waren altijd goed te merken bij hem, maar dat was 1, hooguit 2 weken en dan was daar weer ons gezellige mannetje terug. Maar nu is al enkele weken dat er geen land met hem te bezeilen valt. Alles, maar dan ook echt alles is drama. De ochtenden, het eten, een wandeling, noem het maar op....niets vindt hij meer leuk. 2 weken kan ik dat nog goed volhouden, maar bij week 3 begin ik lichtelijk geïrriteerd te raken en nu bij week 4 weet ik het gewoon even niet meer. De dingen die hij een maand geleden nog zo leuk vond (naar de bakker een broodje halen, boodschappen doen, wandelen, spelen, eten...want hij is een smulkont) vindt hij nu allemaal niet meer leuk. Inmiddels heb ik van alles nieuw in huis gehaald, van verven, tot kleien, tot ballen, noem het maar op, maar nee hoor. Hij begint 's ochtends al met een hoop drama (wil tablet of tv kijken en niets anders) en dit eindigt tot hij 's avonds naar bed gaat. En eten....nee hoor, alles wat je hem voorschotelt is niet goed. </p><p>Heel eerlijk heb ik van de week tegen mijn vriend gezegd dat als ik dit had geweten, dat ik er nooit aan begonnen was. Daar had ik zo'n erge spijt van, maar ik weet het gewoon ff niet meer. Ik kijk er gewoon niet naar uit om naar huis te gaan en de kleine op te halen of om op mijn vrije dag een dagje met hem te zijn. Mijn vriend begint inmiddels ook lichtelijk geïrriteerd te raken.</p><p>Ik zoek geen medelijden, maar moet het even kwijt (daar is dit forum volgens mij ook voor haha). Keek er zo naar uit dat hij ouder werd en zelfstandiger en je meer met ze kunt doen, maar deze fase vind ik echt zo niet leuk haha. </p>