Waar is mijn gezellige dreumes gebleven?

<p>Pfffff.....als mensen zeggen dat het makkelijker wordt als je kindje ouder wordt, moet ik ze toch geen gelijk geven hoor. Mijn kleintje is inmiddels 21 maandjes. Een lekker actief, ondeugend mannetje. De sprongen waren altijd goed te merken bij hem, maar dat was 1, hooguit 2 weken en dan was daar weer ons gezellige mannetje terug. Maar nu is al enkele weken dat er geen land met hem te bezeilen valt. Alles, maar dan ook echt alles is drama. De ochtenden, het eten, een wandeling, noem het maar op....niets vindt hij meer leuk. 2 weken kan ik dat nog goed volhouden, maar bij week 3 begin ik lichtelijk geïrriteerd te raken en nu bij week 4 weet ik het gewoon even niet meer. De dingen die hij een maand geleden nog zo leuk vond (naar de bakker een broodje halen, boodschappen doen, wandelen, spelen, eten...want hij is een smulkont) vindt hij nu allemaal niet meer leuk. Inmiddels heb ik van alles nieuw in huis gehaald, van verven, tot kleien, tot ballen, noem het maar op, maar nee hoor. Hij begint 's ochtends al met een hoop drama (wil tablet of tv kijken en niets anders) en dit eindigt tot hij 's avonds naar bed gaat. En eten....nee hoor, alles wat je hem voorschotelt is niet goed. </p><p>Heel eerlijk heb ik van de week tegen mijn vriend gezegd dat als ik dit had geweten, dat ik er nooit aan begonnen was. Daar had ik zo'n erge spijt van, maar ik weet het gewoon ff niet meer. Ik kijk er gewoon niet naar uit om naar huis te gaan en de kleine op te halen of om op mijn vrije dag een dagje met hem te zijn. Mijn vriend begint inmiddels ook lichtelijk geïrriteerd te raken.</p><p>Ik zoek geen medelijden, maar moet het even kwijt (daar is dit forum volgens mij ook voor haha). Keek er zo naar uit dat hij ouder werd en zelfstandiger en je meer met ze kunt doen, maar deze fase vind ik echt zo niet leuk haha. </p>
 
Mijn dochter was ook erg moeilijk rond die leeftijd.. nu is ze 2.5 en ik vind dit veeeeel makkelijker dan toen ze 1.5 was! Nu kan ze een beetje praten, snapt wat ik zeg en kan soms al uitleg geven waarover ze boos of verdrietig is.
Het enige wat ik kan zeggen is: consequent blijven.. in de toekomst hebben ze daar profijt van! Alles wat je nu toegeeft, onthoudt je kindje heeeeel goed en daaf kom je moeilijk weer vanaf. Hier heb ik bv. ooit toegegeven een plakje worst te geven vóór dr boterham dus nu is ineens het ritueel dat ze elke middag éérst een plak worst eet en dan pas dr boterham... geen drama, maar ik had het liever anders gezien maar het is mijn eigen schuld natuurlijk ;)  Zo zijn er nog wel meer dingetjes 'ingeslopen' waar ik nu spijt van heb.
Ik hoop ook écht voor je dat het makkelijker wordt rond de 2 jaar en hij dan een beetje kan kletsen! Mijn dochter heeft nog steeds driftbuien, momenten dat ze niet wilt spelen en op het moment gilt ze om alles, super irritant. En ze heeft nu bv. bedacht dat ze 1 stukje brood wel een half uur in dr mond kan houden en dan stiemem ergens kan uitspugen. Super irritant vind ik dat. Dus zulje momenten blijven gewoon hoor, ook als je kindje ouder wordt! Maar wat ik bedoel is dat ze nu meer oorzaak-gevolg snapt en kan praten dus dan zijn de moeilijke momenten eerder uit te praten en minder heftig.
Wees duidelijk wanneer de tv wel/niet aanmag. Hier mag de tv aan van 8.30-9.00 (telekids) Om 9.00 gaat ie uit en krijgt ze fruit. Zo is het duidelijk voor haar. s Middags net zo. Om 17:00 mag de tv aan en deze gaat uit zodra het eten op tafel staat. Zo weet ze precies waar ze aan toe is. Hou dit een weekje vol.en dan snapt je kindje dat ritme wel. Duidelijkheid hebben ze nodig! 
En met eten.. hier gaat ze best wel eens zonder eten naar bed. Ik probeer er altijd wat in te krijgen, maar soms spuugt ze het expres uit of ze weigert gewoon.. dan eet ze maar niet! Krijgt ze niks van ;) 
Succes.. hoop voor je dat het over een paar maanden beter is!! 
 
Terug
Bovenaan