waar is mijn lieve zoon gebleven

hallo moeders,

We hebben een prachtige zoon van 11 maanden oud. Ons liefje is sinds twee weken veranderd van een lieve goedlachse baby in een mopperende beginnende peuter.
Hij wil niet meer op zijn rug blijven liggen als hij een schone luier aan moet. Hij draait dan constant op zijn buik. Pas met veel ruziemaken zit zijn luier een beetje aan zijn kontje.
Hij wil nu ook geen brood meer eten hij haalt het brood of er met zijn vingers uit of spuugt het uit. Dit terwijl hij 3 weken geleden vol smaak nog 1 1/2 boterham at.

Hij wil niet meer gaan slapen, terwijl hij het nooit een probleem vond om in zijn bedje te liggen. na 20 minuten zeuren valt hij dan toch eindelijk in slaap.

Hij is vaak mopperig en er zijn maar korte periodes meer dat hij lekker ligt te spelen en lachen.

Hij heeft nog maar twee tandjes, maar ik zie de rest nog niet echt doorkomen. dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

En natuurlijk doet hij vanalles wat niet mag.

Wat is er gebeurd met mijn liefje. Herkennen jullie dit en hoe lang duurt zo'n periode. Hebben jullie tips voor mij om er beter mee om te gaan.

Groetjes
 
Hallo,

Komt mij heel bekend voor. Mijn zoon is net 11 maanden en heeft dit net gehad. Hij wilde absoluut geen   brood meer eten, alleen kokhalzen. Tijdens het fruiteten en avondeten heel erg afgeleid. En de rest van de dag niet spelen, maar aan mijn broekspijpen hangen. Heel erg vermoeiend.

Maar troost je, het gaat weer over. Mijn zoontje ging na anderhalve week ineens weer brood eten en ook weer mooi spelen.

Veel sterkte, je lieve kereltje is er echt nog!

Groetjes Loekie
 
Tja, kleine kindjes worden groot... Ze gaan de wereld ontdekken en dat is niet altijd op de manier zoals wij dat zouden willen.
Voor op het aankleedkussen zorg ik er altijd voor dat er wat speelgoedjes bij liggen. En als dat niet meer helpt word je vanzelf heel handig in het andersom aandoen van de luier!
Uiteindelijk zijn het allemaal fases en gaan die weer over. Al kan het soms wel even duren.

Sterkte van een mede 'lotgenoot'.

Marianne
 

Hallo,

Mijn dochtertje (nu 16 maanden) heeft dit ook gehad en het gaat over...
Aan het eten hebben wij niet te veel aandacht geschonken, als ze niet wilde eten was het ook goed.   Zo weinig mogelijk strijd van maken en nu is alles al een tijdje weer in orde.  
Het omdraaien op de commode heeft ze ook een tijd gedaan en wij hebben dit nooit toegelaten met als gevolg dat ze een hele tijd huilend verschoond werd,  maar wel stil lag en dat ze het nu bijna niet meer doet.   Steeds andere speeltjes hielpen ook vaak.

Op dit moment is ons dochtertje haar eigen willetje aan het ontdekken en zegt ze op alles "nee".   Is soms best lastig.   Maar is ook normaal, ze is op dit moment haar eigen willetje aan het ontwikkelen.   Jouw zoontje is daar nu ook mee begonnen...

Zie het als iets positiefs, hij ontwikkelt zich op een goede manier, want als het goed is hebben bijna alle kindjes deze fase.

Groetjes en succes!!
 
Hallo,

Ons zoontje is nu ook bijna 11 maanden en ik herken dit wel. Op de commode geef ik hem ook altijd iets ter afleiding en vaak werkt een tube tandpasta bijvoorbeeld beter dan speelgoed.
Ik denk dat ze echt een eigen willetje beginnen te krijgen en dit ook gaan uitproberen. Zo moesten wij ook een penicilline kuurtje geven. De vorige 2 keer was dit geen probleem, maar nu..! Het leek af en toe wel op kindermishandeling zo hard gilde en schreeuwde hij. Gelukkig is het kuurtje nu op en de laatste paar dagen heb ik maar wat gemengd met yoghurt.
Verder geloof ik wel in het boek 'Oei ik groei'. Zo rond de 10,5 maand komen we weer in een sprong en misschien heeft dat er ook wel mee te maken? Het valt mij wel op dat ons zoontje wat beter zelf begint te spelen. Echt een klein peutertje. Maar het blijft soms lastig ! Veel succes in ieder geval!!
 
Terug
Bovenaan