waar kinderkamer en kinderwagen kopen? (kleine babykamer)

<p>Hoi allemaal,</p><p>Op dit moment ben ik bijna 9 weekjes zwanger. Ik woon in bij mijn schoonouders, op de zolder hebben wij een slaapkamer voor ons zelf. naast onze kamer komt de babykamer, eerst moet er natuurlijk een dakkapel enz worden geplaatst.</p><p> </p><p>De kamer wordt wel klein, 2.10 hoog 3 m in de lengte en max 170 ongeveer in de breedte. Nou zitten wij al vooruit te denken wat er in de kamer kwa spullen nodig is. Sowieso een ledikant en een commode met lades. Zijn er nog andere tips voor een kleine kamer? En waar hebben jullie de kamer en de kinderwagen gekocht? Welke merk raden jullie aan, hoeft niet duur te zijn als het maar bevalt! Ik wil nu al een beetje gaan brainstormen wat we wel en niet willen. Tips zijn erg welkom!</p>

Wij hebben het heel simpel gehouden. Een ledikantje van ikea, en een plankje erboven met een klein lampje, knuffeltje enzo. Zijn kleertjes liggen bij ons in de kast. Commode hebben we ook van ikea, maar we verschonen uit gemak ook vaak op ons bed. 

Wij hebben de spullen bij baby dump vandaan.
Maar zoals al eerder vermeld staat kan je het ook bij Ikea halen en schilt het je een hoop geld en je hebt prima kwaliteit.Kinderwagen kan je ook tweedehands kopen. Sommige zien er nog als nieuw uit.

Hoi! Er Bestaan ook comodes en ledikanten in 1 die heeft Mn vriendin ook zij heeft een kleine baby kamer en dat ding is echt super handig!
je moet ze eens googelen onder commode en ledikant in 1..
ik zelf heb de cybex kinderwagen genomen met de cybex priam "maxicosi" 
deze auto stoel kun je in het begin ook gebruiken als wagen want je kunt hem dus uitschuiven waardoor je baby er gewoon lang in mag liggen die reiswieg heb ik daardoor nooit gebruikt super zonde..
nu is mijn dochter 9 maanden en ik reis veel met haar en ik heb nu de buggy van yoyo gekocht dat is zooooo een top ding en je baby mag daar vanaf 6 maanden in maar je kunt ook de newborn set er bij kopen dan kan je de wagen dus al gebruiken vanaf de geboorte..

Ik ga voor mijn tweede kindje ook het ledikantje, de commode en kledingkast van Ikea halen en dan van de Stuva serie, heeft hele leuke kleuren en veel opberg en combinatiemogelijkheden.
ik gebruik nu als buggy de Bugaboo bee5 deze is heel compact en het zitje kan je ook naar je toe zetten (vond ik wel zo gezellig) en koop er nu een reiswieg bij voor de baby straks, deze is ook kleiner dan de meeste kinderwagens
Ik had voor mijn eerste een joolz geo maar vond ik erg groot en lomp. Ik zag laatst ook inklapbare commodes die je makkelijk door het hele huis heen kan verplaatsen

Wat dacht je gewoon op marktplaats? 
Wij hebben vorig jaar ons eerste kindje gekregen en we schrokken ons echt kapot hoeveel geld je kwijt bent voor de komst van een baby. Wij hebben er toen ook bewust voor gekozen om alles tweedehands te kopen. Een kinderwagen lijkt heel leuk enzo, maar je komt erachter, na een half jaar/jaar dat een buggy toch handiger is. De eerste maanden is de wiegbak handig, maar daar groeit hij/zij na een half jaar uit. Wij hadden/hebben zelf een mutsy Evo, hele fijne wagen. Ik zou zelf gewoon even een babyspeciaalzaak inlopen (babypark bijv) en even lekker de wagens testen. Dan weet je een beetje wat je smaak is en wat jij handig vind. 
Als je een babykamer koopt bij een babyspeciaalzaak ben je vaak honderden euro's lichter. Wij hebben toen voor 250 euro een hele mooie kinderkamer (Ledikant, comode & kast) gekocht op marktplaats, van een hele mooie kwaliteit.  Je kan natuurlijk ook net als boven genoemd naar de ikea gaan, zeker voor een kleine kamer kun je daar prima slagen. 
Misschien wil je liever geen tweedehands spullen, mag ook hoor. Maar het slechts een tip! Scheelt je soms echt honderden euro. ;-)
Heel veel succes en veel plezier met alles bij elkaar zoeken. (leukste wat er is! :D)

Ik ben momenteel 27 weken zwanger, inmiddels al veel gezien en getest! Nieuwe joolz hub is een aanrader kwa vormgeving en voornamelijk omdat je na 6 maanden inderdaad snel overstapt naar een buggy..en hub is dan ideaal omdat je dan meteen een goeie hebt. En kinderwagens van greentom, minder populair maar google maar eens :) 
kwa kamer indeling, stokke wieg/ledikant is best compact..met ronde/ovale meubelen bespaar je vaak ruimte. Is wel wat prijziger maar dan heb je ook wat. Dan kan je het prima combineren met een ikea commode. Ikea stuva en hemnes zijn super leuk, op pinterest genoeg voorbeelden te vinden! 

Misschien is het handig om.te kijken bij het kopen van meubels naar een bedje waar bijvoorbeeld l een lade onder zit. 

Wij hebben opzich geen kleine kamer maar door een schuine muur wel onhanfig.. wij hebben daarom.besloten om op het schujne deel zelf een kast te bouwen omdat di ruimte anders toch niet gebruikt wordt

Terug
Bovenaan