Waar komen de klachten vandaan?!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

2 weken geleden ben ik gestopt met de pil.Sinds 5 dagen heb ik wat vage klachten zoals dingen vergeten die net verteld zijn, draaierig, misselijk, buikpijn als ik veel gebukt heb en gisteren na  het sporten, zwemmen, had ik de hele avond vreeselijke buikpijn.
Mjn lichaam kan mij nu 2 dingen vertellen.
1: Mijn hormonen huishouding staat op zijn kop door het stoppen met de pil en daardoor heb ik nu last van vage klachten
2:  Ik bent zwanger.
Vanmorgen vertelde ik dit tegen mijn man en die had er weer een heerlijke mening over.
Hij zij:"je mag nog niet zwanger zijn  want ik heb nog niet veel kunnen klussen."
Ik zou het heerlijk vinden om nu zwanger te raken maar het hoeft nog niet.
24 augustus is mijn NOD dus ik moet ook nog een tijdje wachten met testen.
Tot die tijd blijf ik me maar afvragen waar de klachten toch vandaan komen.

groetjes,
Ikky

Hoi Ikky,

Bedoel je met twee weken geleden gestopt je laatste pil of dat je toen eigenlijk met een nieuwe strip had moeten beginnen en dat niet hebt gedaan?

Bij mij duurde het 6 weken voor ik 'uit mezelf' weer ongi werd. Gedurende  het eerste halfjaar had ik wel een regelmatige cyclus, maar wel één van 6 weken. Dit ging gepaard met veel klachten, zoals superpijnlijke tepels en veel meer afscheiding. Pas na ruim een jaar was ie netjes 28 dagen (was al eerder gestopt dan de kinderwens, nu ruim 2 jaar geleden). Ontpillen hoort er nu eenmaal bij.

Verder vertel je dat je die klachten nu zo'n 5 dagen hebt, dus ervan uitgaande dat je met een nieuwe strip had moeten beginnen, vanaf dag  13 (ongeveer; ik gok dan dat je drie dagen na de laatste pil je pilongi hebt gehad)  in je cyclus. Als je kijkt naar een gemiddelde cyclus van 28 dagen dan zou je rond dag 14 je eisprong hebben. Na 6 tot 10 dagen nestelt  een  bevrucht eitje zich in, waarna het HCG hormoon zich afscheidt. Vanaf dat moment weet je eigen lichaam dat je zwanger bent en pas vanaf dan kun je verschijnselen krijgen, dus eigenlijk op z'n vroegst vanaf dag 20. Sommige vrouwen zullen al eerder iets ervaren (bv als de eisprong eerder was), maar het lijkt mij niet aannemelijk dat je op dag  13 dit kunt voelen. Misschien wordt het veroorzaakt door je eisprong??

Vergeet niet dat je lichaam nu weer hormonen gaat maken die die al die tijd met de pil niet heeft aangemaakt. Dus de klachten die bij die hormonen horen werden ook al die tijd onderdrukt. Vandaar dat ze zich nu met veel bombarie kunnen vertonen.

Ik wil je niet ontmoedigen maar je wel beschermen tegen hoge verwachtingen. Ik dacht ook wel 'even' zwanger te worden, maar ben nu bijna 8 maanden verder zonder resultaat. Je gaf wel aan dat het niet à la minuut hoeft, maar toch. Als je eenmaal zoiets in je hoofd hebt, wil je het liefst zo snel mogelijk.

Veel succes en hoplijk ben je gauw zwanger!

Groetjes,

Tammy

Hoi Ikky,
Hormonen zijn geen pretje. Ze laten je allerlei dingen voelen waar je flink hoop van krijgt. Meestal wordt dit minder in de maanden daarna en wordt alles weer een beetje normaal zeg maar. Ik moest wel lachen om je man, dat zei mijn man in het begin ook haha. Daar is hij nu wel van terug gekomen, want wij zijn sinds juni 2005 bezig. Flink lol al gehad en plaag hem ermee als hij bv een keer geen zin heeft.
Ik wens je veel succes en je moet hier flink springen bij de zwangerschapsglitters die hier door de zwangeren gestrooid worden hoor!!!
Groetjes

hoi, hoi,

We hebben al een meisje van nu ruim 2 jaar. Van haar was ik 2 weken na het stoppen van de pil zwanger. Vandaar dat ik toch wel een beetje het gevoel heb dat dit me nu weer overkomt.
En vandaar dat mijn man graag nog een tijdje wil doorklussen voordat de zwangerschapskwaaltjes het klussen zo nu en dan gaan belemmeren. Vooral het moe zijn en al om 21.00 al willen slapen terwijl mijn man pas dat gevoel heeft om 23.30.
Over 2 weken weten we meer.
Was het maar zover!

groetjes, Ikky

Nou Ikky, wat betreft je eerste zwangerschap ben je wel een echte geluksvogel! Sjongejonge, daar zullen een meiden hier jaloers op zijn. Dan snap ik ook wel dat je daar nu weer een beetje op hoopt. Ik hoop met je mee!

Groetjes,

Tammy

Hoi Tammy,

Ja de 1e X was ik een geluksvogel die nergens van wist.
Ik stopte met de pil en ging er vanuit dat ik gelijk zwanger zou raken. Dit lukte gelukkig ook. Toen ik eenmaal zwanger was kwam ik er achter dat dit voor veel mensen om mij heen helemaal niet zo vanzelf sprekend is.
En toen de bevalling inzicht kwam ging ik er vanuit dat ik thuis zou bevallen.
Dat deed ik ook maar dat ging achteraf toch niet helemaal naar wens. (na 5 kwartier persweeen werd ik ingeknipt omdat mijn dochter het slecht kreeg.) Ik weet niet hoeveel hechtingen ik toen had maar de verloskundige was 3 kwartier bezig om mij weer netjes dicht te naaien.
En ik ging er vanuit dat alle baby's kaal waren bij de geboorte. Ook dat was mijn meisje. sterker nog er kan nog steeds geen knipje in haar haar omdat het nog zo kort is.

Dus ben wel benieuwd hoe het nu zal gaan. Ik houd je op de hoogte.

En jij veel succes met klussen!

roetjes,
Ikky

hoi ikky,
ik had toen ik met de pil stopte (2 maanden geleden )
ook na twee weken alle kenmerken zowat van zwanger zijn was zelfs misselijk enzo dus jouw idee en gevoel komt me heel bekend voor
persoonlijk denk ik dat het je eisprong is en dat houdt wel weer in dat je over 2 weken je ongi hebt en dat is prettig zodat je cyclus meteen op orde is ik wil je hier natuurlijk niet mee teleurstellen en tuurlijk kun je zwanger zijn ik gun je dat heel erg maar vertel even wat het bij mij was omdat ik me ook zo voelde en heel erg teleurgesteld was toen mijn ongi er was
veel liefs tamaar

Terug
Bovenaan