waar komt de pijn vandaan ?

ik weet echt niet meer waar de pijn vandaan komt.

Ben nu 28 weken zwanger. Mijn buik doet pijn. Soms steken, soms krampen. Maar ik heb meerdere opties waar het vandaan kan komen.
- ik heb bloed bij mijn urine en loop bij de uroloog. Ze dachten aan een niersteentje maar kunnen (nog) niks vinden. Misschien dat de pijn toch te maken heeft met zo'n niertsteentje ?
- al mijn halve zwangerschap heb ik last van opstipatie. 2 keer ben ik met hevige pijn naar het ziekenhuis gegaan. Nu moet ik laxeermiddelen blijven slikken tot einde zwangerschap.
- ik denk dat ik ook nog buikgriep heb. Slik nu tijdelijk geen laxeermiddelen omdat ik ook zonder, al de hele dag op de wc zit.
- de kleine denkt dat mijn buik een groot zwembad is en is hele baantjes aan het trekken en koprollen aan het maken. Aangezien de buik toch wat kleiner is doet het behoorlijk pijn.
- of misschien heb ik wel al voorweeën. Kan dat al zo vroeg ???? Mijn eerste weeën (bij de eesrte zwangerschap) waren ook pijnlijke krampen.

deze zwangerschap verloopt echt niet zonder problemen, helaas. Maar ik vraag me af of deze pijn door de zwangerschap komt of van iets anders. Hopelijk stopt het snel weer.
 
jeanine, tja ik zou zeggen dat het allemaal wel kan wat je hebt opgeschreven. jammer dat deze zwangerschap niet zonder problemen verloopt hoop dat het het minst erge is wat op je lijstje staat voor je. sterkte
 
jeanine, het kan dat je zo vroeg voorweeën hebt.
ik ben 17 jaar en nu 35 weken en 2 dagen zwanger. ik had met 20 weken al last van voorweeën en harde buiken. dus ja het is goed mogelijk!
 
Hou het maar goed in de gaten zou ik zeggen en je kan altijd de verloskundige of huisarts bellen. Zelf heb ik ook wel is last van mijn buik, maar dan neem ik denkj ik te veel hooi op me vork. Neem je ook genoeg rust?

Groetjes
 
je mag toch helemaal geen laxeermiddelen slikken tijdens je zwangerschap?? da is mij altijd verteld en het staat ook in boeken. het kan namelijk de baarmoeder stimuleren en kan er een vroegtijige bevalling ontstaan.
 
@ mama van milan.

Als het goed is mag de movicolon gewoon. Het zijn geen gewone drogist laxeermiddelen. In de bijsluiter staat dat ik het mag slikken en ik heb het van de gynaecoloog gekregen dus is ga er van uit dat het goed is......hoop ik
 
@ anna-lovely,

gelukkig een stuk beter......nou ja......eerst zat ik de hele dag op de pot en nu ben ik 3 dagen niet geweest. Tijd om de laxeermiddelen weer te gebruiken.
Denk dat het toch echt van de darmen is geweest. Nu de diaree weer weg is, zijn de hevige pijnen ook weer weg.
Gek toch dat je lichaam zo kan veranderen...heb nooit problemen gehad met mijn stoelgang, ook de eerste zwangerschap niet.

Ik hoop alleen dat het na de bevalling weer goed komt en ik niet voor de rest van mijn leven problemen blijf houden.
 
Terug
Bovenaan