waar komt het baker praatje vandaan?

A

Anoniem

Guest
goede avond meiden,
Ik zat zo te denken en te lezen en ik vroeg mij ineens af hoe komen ze aan het bakerpraatje als je niet misselijk bent krijg je een jongen wat bij mij de eerste zwangerschappen ook zo was en bij wel misselijk een meisje.
Ik ben bij deze ongweveer de klok rond misselijk en ik wil dol graag een kleine meid.
Wie weet een antwoord?
groetjes judith

Men zegt, dat als je een meisje verwacht de vrouwelijke hormonen extra aanwezig zijn en dat je daardoor misselijk kan worden, net als puistjes (waarvan ze ook zeggen dat asl je dat hebt je een meid krijgt)

Helaas is het een echt bakerpraatje want bij Isabelle(nu 2,5) ben ik geen moment misselijk geweest en het is toch een echte meid!!

Groetjes Odette(34+5 zwanger van de 2e)

Hoi Judith,

Toegegeven: bij mijn eerste zwangerschap had ik nergens last van en dit werd een jongen. Bij de tweede had ik alle (lichte, vervelende) kwaaltjes inclusief misselijk en dit werd een meisje. Maar da's toeval hoor. Als alle bakerpraatjes zouden kloppen, zou iedereen toch altijd al weten wat ze bij zich draagt? Nee hoor, ik geloof er niet in. Ik heb bij beiden heel mooi gedragen: nergens aangekomen,  behalve mijn prachtige 'meloentje'   als buik. Zou volgens de bakerpraatjes bij een meisje overal dik moeten worden.

Nog ff afwachten dus!

Groet,

Anouk

hey allemaal,

wat een grote onzin zeg
bij me vorige 2 zwangerschappen ben ik nooit misselijk geweest niet eens ziek
maar toch heb ik een  meisje en een jongen.

groetjes

Het zijn niet voor niets bakerpraatjes. Mijn eerste zwangerschap, nergens last van: meisje, tweede en derde zwangerschap geen kwaaltjes; jingens. Vierde zwangerschap heel misselijk; jongen. En nu   weer heel misselijk (tweeling).

Hoi,

Tja, dan hebben 2 van mijn vriendinnen toch het verkeerde geslacht gekregen. Ze waren allebei zo'n 16 weken hondsberoerd, en hebben allebei een zoon gekregen!

Groetjes, Kat

hallo,
Ik heb om die reden ook wel eens het idee dat ik nu inverwachting ben van een meid. Vorige zwangerschap voelde ik mij geweldig ........en dat was een jongetje. En deze zwangerschap ben ik wel misselijk geweest en heb ik veel meer last gehad van nare geurtjes. Maar ja de echte uitslag weet ik pas over 2 weken met de 20 weken echo.

Groetjes Lillian

Hoi Judith,

nou geloof dat bakerpraatje maar niet hoor.Ik heb 3 dochters waarvan ik alleen bij de jongste misselijk was.Nu ben ik zwanger van de vierde en uit de echos blijkt dat het een jongen is.En ik ben me daar toch spuugziek geweest.Echt niet normaal meer.

Dat van die pukkels klopte bij mij wel trouwens.Ik ben 3 keer een krentenbol geweest.En nu echt helemaal niks.

Je kan op babybrabbel een grappige test doen met bakerpraatjes.Bij gaf hij al voordat we het echt wisten aan dat ik met 81%zekerheid een jongen krijg.
Maar ik geloofde dat toen niet,zelfs nog niet echt bij de eerste echo.Maar dat komt omdat ik 3 keer een dochter op de echo gezien heb.Dit was een echte verrassing.

groetjes
Cindy34
32.4weken zwanger van vierde kindje

Terug
Bovenaan